Kallt

Imorse fick jag skrapa bilen. Första gången i höst. Burr. Det är alltid lika kymigt första gången det är frost. När jag kom hem från jobbet ställde jag in bilen i garaget istället för att lämna den ute. 
 
Vi skulle ha friskvård med jobbet ikväll och gå från hängbron till Döda fallet men jag orkade inte. Har haft huvudvärk idag med. Kanske borde ner på sjukstugan och kolla blodtrycket. Undrar förresten om mina kollegor hittade vägen i mörkret? Vi planerade den här promenaden redan i september och tänkte väl inte på att det blir mörkt ganska tidigt i oktober. Men, men, det finns ju pannlampor. 
 
Jag vill inte vara trött. Jag tycker det är tråkigt att vara trött. Jag vill göra annat än jobba, laga mat, diska och sova. Känns som jag inte klara av annat än rutingrejer just nu. Startsträckan är för lång. 
 
Kanske jag sover dåligt? I lördags hade jag jättemycket energi och då hade jag ju sovit längre. Men enligt matematiken sover jag 7-7,5 timmar på vardagsnätterna. Det ska väl räcka? 
 
I måndags var jag i alla fall och dansade och igår var jag iväg på kören, trots trötthet. Båda aktiviteterna ger energi. Det hade kanske en promenad i mörkret också gjort men, nä, jag orkade inte. Tyvärr. Istället för friskvård och fika blev det middag med familjen. 
 
Ska strax börja tappa upp ett varmt bad. Kanske det blir ett glas vin också. En annan sorts friskvård. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0