Jag kan sy! Jag är inte rädd!

Jag KAN sy! Jaså, visste ni redan det? Vad bra. Men jag hade börjat tvivla, ser ni. Jag kom ju aldrig till skott. Kunde inte förmå mig att sätta saxen i tyget och passera The point of no return så att säga. 
 
Jo, jag började förstås på den där kjolen i velour men den blev ju så konstig. Passade inte. Jag sydde inte ens klart den, så less blev jag.
 
Men i torsdags när det var Kristi himmelsfärd och helgdag mitt i veckan bestämde jag mig. Jag SKA sy nåt, oavsett vad det blir! Jag måste komma förbi den mentala förstoppningen, fokusera, få UT åtminstone EN av alla idéer jag har. Och inte lessna för att det inte blir som jag tänkt mig, för att jag måste sprätta, för att jag måste börja om.
 
Och kolla här hur det gick. Tada! Ett par leggings! 
 
 
Dom är lite för små, jodå. Och lite för låg i midjan, jag vill att leggings ska sitta ända upp. Men det är ett par leggings och jag har sytt dom!
 
Jag har sytt med tvillingnål för första gången i mitt liv. Och det gick utmärkt! Symaskinen har ju instruktionsbok, vet ni. Man måste tänka att man inte kan kunna allt från början utan man får läsa på och öva, öva, öva. Lätt att glömma det.
 
 
Tyvärr gick en nål av, precis när jag sydde dom sista stygnen på linningen. Jag vet fortfarande inte om jag ska kalla det tur eller otur.
 
 
Så jag måste köpa en ny tvillingnål eftersom jag ju måste fortsätta sy, nu när det gick så bra! Kruxet är att på sidorna där dom säljer symaskinsnålar, där har dom tyger också. Och ska man ändå skicka efter och betala frakt kan man ju passa på att beställa nåt snyggt tyg.....
 
Javisst ja. Jag skulle ju sy av det jag har hemma först. Fast då skulle jag behöva en tvillingnål för det blev så snyggt. Äsch så besvärligt det blev.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0