Sommartider hej hej

Imorse sov jag ända till kvart i nio men det berodde på att vi ställt om till sommartid insåg jag när jag kom ner i köket för där var klockan bara åtta. Mobilerna sköter ju det där själva nuförtiden. Inte köksklockan. Där gäller fortfarande manuell omställning. Frågan är hur man ställer om kroppen? Nu när vårljuset sipprar förbi rullgardinen på mornarna brukar jag visserligen vakna före alarmet även på vardagarna men man ska ju gå och lägga sig i tid på kvällen också. Och DET brukar vara problem när det blir ljusare tider!
 
Igår hängde jag tvätt ute för första gången i år, ute på verandan. Det var plusgrader och fläktade lite så filten som jag tvättade först torkade väldigt bra. Den andra omgången hängde jag så sent så den fick hänga över natten. Det skulle bli plusgrader och blåsa idag med så då torkar det nog bra tänkte jag. 
 
Jo, nog blåser det alltid! Jag fick gå ut och plocka tvätt på verandagolvet idag. Men torr var den. Och solen skiner och det ser så fint ut ute men det friskar på ordentligt. Burr. Har stoppat i en omgång till i tvättmaskinen och den ska också få hänga på verandan. Fast jag kanske ska leta fram klänypor så kläderna inte blåser av torkställningen på en gång. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0