Skaparlust

Jag är så sugen på att skapa. Vill göra nåt med allt garn jag har och har fått några idéer nu. Jag vill även fortsätta med klädsömmandet. Jag började ju på en kjol från den där Ottobretidningen jag köpte när jag beställde tyg till dockorna. Ja, jag beställde tyg till en klänning också. Den har jag inte ens ritat av mönstet till än.
 
Började istället med kjolen eftersom den såg ut att vara enkel att sy. Få delar, få sömmar. Elastiskt tyg som man kan sy med overlock.
 
 
Men när jag sydde sömmen som går tvärsöver töjde sig tyget tydligen för sömmen blev vågig. Och jag har fortfarande inte åtgärdat det. Inte fortsatt. 
 
 
Istället har jag köpt nästa nummer av Ottobre dam. Fastän jag hade lovat mig själv att inte göra det förrän jag sytt färdigt åtminstone ETT plagg i förra tidningen... 
 
Hur gör man för att bli klar med saker? Och hur får man tid till allt man vill göra? Jag vill nämligen inte bara sy kläder. Jag vill laga mat, baka, träna, fotografera, redigera och lägga ut på bloggen, sjunga, rita och måla och vara social också. Ute vill jag vara också, speciellt nu när det är så fint väder. Och så ska man väl jobba också antar jag.
 
Dra ner på facebookande och instagrammande? Ja, det själ mycket tid. Men det är å andra sidan ett sätt att vara social på. Samma med bloggandet. En kombination av dagbok, självreflextion och socialt agerande. 
 
Men många gånger häckar jag på  Facebook och Instagram utan att göra nåt särskilt. Bara ligger i soffan läser och tittar på andras bilder - ungefär som att se på tv. Och tv är jag inte särskilt intresserad av. Så varför fastnar jag på Instagram? 
 
Kanske måste göra som jag gör med mycket annat jag vill göra: göra en lista. Bocka av. Jag brukar göra det när jag har många saker jag vill hinna med, till exempel på en helg och huvudet surrar av alla tankar och jag inte kommer igång med nåt. Förra helgen hade jag en lista där det bland annat stod: baka, fotoutmaningen, tvätta, åka skidor. Inte bara tråkiga "att göra"-saker alltså. 
 
Kanske jag måste begränsa mitt hängande på sociala medier. Spara det till sänggåendet. Det gör jag ju numera med Wordfeud och Quizkampen. Kanske läsandet får vänta till dess också? Lägga ut bilder på Instagram vill jag nog göra löpande. Men kolla andras inlägg kanske kan vänta?
 
Man är född nyfiken. Det är väl det som är problemet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0