Rött och kort

Nu ska jag berätta vad jag gjorde igår. Nej, det var inget ovanligt eller jättespännande men det var lika trevligt som det brukar vara: Jag var till frissan. 
 
Skulle bara klippa mig men när vi skulle tvätta frågade hon om hon fick testa ett nytt balsam med kopparfärg på mig. Så klart hon fick. Och medan det verkade undrade hon om hon skulle fixa ögonbrynen. Ok! Jag är så lättledd ibland. Men det BLIR snyggt med fixade ögonbryn. Speciellt med kortare lugg och ny färg på håret för balsamet var riktigt bra. Jag köpte en flaska. Lättledd som sagt.
 
Färgbomben jag har hemma är nästan slut så det var ändå dags att investera i ny färg. Det här balsamet tog lite på det ofärgade håret också så då kan jag använda det istället för att beställa tid för färgning nästa gång det är dags för klippning. Det blir nämligen i början på maj och det känns ju dumt att färga precis när vårsolen börjar ta. Sen blir det sommar och den dyra rödfärgen bleks bort ännu mer. Nej, då är det bättre att fylla på färgen med balsamet och sen ta nya tag till hösten. Då brukar man ändå vilja förnya sig. Billigare blir det också, i alla fall just nu.
 
Resultatet? En snygging!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0