Kalashelg

Jag ligger faktiskt i soffan igen. Med mobilen i handen. Men jag har varit trött idag. Vi har tagit det väldigt lugnt. Återhämtat oss efter två dagars intensivt umgänge. Nu ligger jag och väntar jag på att risgrynsgröten ska koka klart och tänkte jag skulle sammanfatta helgen. 
 
I fredags var det 85-årskalas. När jag kom till Lillens med tårtor och blommor satt redan alla tanter och farbröder där och drack kaffe. Det åts tårta och sjöngs och öppnades paket. 
 
 
Farmor orkade inte med nån middag sen utan vi skjutsade hem henne och blommorna och presenterna och sen for vi andra som var kvar ner till Kaffestugan och åt. Jag tror hon var nöjd ändå med kalaset.
 
Igår åkte vi upp till buan. Några med skoter och andra med bil. Sen åkte vi därifrån till Fjärdingen och stekte kolbullar, grillade korv och hamburgare och en del annat och mojade oss i solen. Tyvärr blåste en del det men vi vindskyddet var det lä.
 
Senare på kvällen samlades vi hos Lillens igen och firade Madde som blir 15 år idag. Det blev mer mat och mer tårta och rent av lite dans i köket på kvällskröken. Tiden gick fort, plötsligt var klockan tolv och jag kände mig jättetrött men den hann ändå bli över ett innan jag var hemma. En trevlig kväll.
 
Idag har det som sagt varit segt. Har inte blivit mycket gjort. Plockat lite här hemma, burit ut grejer till ateljén, fyllt på fågelmat ute. Har inte träffat mycket folk heller men dom två senaste dagarnas umgänge kanske fyllde den kvoten ett tag. 
 
Nu blir det middag: hemkokt risgrynsgröt, kokta ägg, smörgås. Min mage var inte sugen på nån mer avancerad mat idag efter all tårta och annat vi moffat i oss i helgen. Tror det får bli mycket soppmiddagar till veckan. Det tycker magen om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0