Friskvård

Igår blev träningen mycket riktigt endast en promenad på rasten. Men det var en härlig promenad, trots att det blåste kallt om kinderna. Solen sken och luften var skön att andas. Mitt huvud behövde både friskluften och ljuset. Har varit trött den här veckan, trots att det är sportlov och lite barn. 
 
Idag hann jag med friskvård innan jobbet, minsann. Fyra kilometer skidor blev det. Inte så raskt som i söndags för det hade snöat några centimeter så det blev mer finåkning i skogen än Vasaloppet. Men skönt var det.
 
Ikväll har jag varit lat men det kan man väl få lov att vara när man redan gjort ett pass längdskidor, va? Behövde inte ens laga middag. Jag åt ärtsoppa från frysen och dom andra hade åkt skoter på eftermiddagen och käkat kolbulle så dom var inte alls lika hungriga som jag, inte samtidigt med mig i alla fall. 
 
Få se vad det blir imorgon. Promenad på rasten kanske och så skidor på fredag? Jag öppnar på fredag så då gör jag helg tidigt. Då hinner jag åka skidor efter jobbet. Förresten, det är ju ljust jättelänge nu. Tänkte på det häromdagen när jag slutade halv fem och det inte hade mörknat än. Visst är det fantastiskt! Samma känsla varje vår. Samma förundran över att det blir ljust igen.
 
Hoppas snön tänker ligga kvar nu så man hinner träna upp några skidåkarmuskler i rygg och axlar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0