Egentid

Den här veckan har varit jobbig. Jag har varit så trött och liksom urlakad. Kanske det var förra helgens intensiva aktiviteter som gjorde att jag inte fick nån återhämtning. Kanske det är nåt annat. Vårtrötthet? Vad nu det är. Man borde ju bli pigg på våren tycker jag. Åtminstone vaknar jag tidigt och är pigg. Det är skönt.
 
Den här helgen ville jag inte göra nåt särskilt, bara greja på hemma. Frågade Mannen om det var nåt speciellt vi skulle göra men det var det inte. Skönt! Då kan jag göra vad jag känner för.
 
Nu är klockan snart två och jag har hunnit med att sortera bland pappershögarna i köket, bära ut pappersskräp på verandan för vidare transport till destruktion (troligen en brasa), dammsugit köket och sal'n, inklusive bakom och under byrån i köket och soffan i sal'n. Mycket konstigt därunder. Förutom en massa damm hittade jag godispapper, godisbitar, strumpor, chipsbitar, fasttorkade rester av nåt oidentifierbart, en orange glaskula samt två pingisbollar. Antar att katten är skyldig till det sistnämnda. 
 
Sen skurade jag golvet i köket och sal'n (efter att först ha fått skura skurhinken) och tog en kaffepaus medan golven torkade. 
 
 
Efter pausen kokade jag dom gröna linserna jag lagt i blöt tidigare på morgonen. Bra att ha i frysen till framtida middagar. Jag har även hunnit med att äta lunch: kycklingwraps på tacorester från igår plus grillad kyckling jag köpte igår när jag "storhandlade". Jag hade nämligen fått en kupong från Ica med "storköpsrabatt".
 
Finns två problem med dom där kupongerna: 
1. Jag storhandlar aldrig nuförtiden. Jag behovshandlar.
2. Dom där kupongerna är nästan alltid giltiga till och med den 26:e i månaden - och jag får lön den 27:de. Vad ska jag storhandla med?
 
Nåväl, jag tog från sparkontot och "storhandlade" i liten skala. Braåha-grejer som det ändå var erbjudande på: pasta, krosstomater, våffelmix, pulversåser, jordnötter, keldasoppa, smör plus lite annat som det inte var erbjudande på men som vi använder. Det blev nästan 40 kr i rabatt. Alltid något. Och nu kan vi leva på skafferiet ett bra tag.
 
Nu kanske Vän av Ordning tycker jag är jättetråkig. Städa huset och koka linser? Handla mat? Vad är det för sätt att använda tiden på? Jo, men jag har tvättat också! Skämt åsido - jag är jättenöjd med att ha fått bort en massa pappershögar och en massa damm. Jag hade verkligen lust att städa. Då gäller det att skynda sig innan anfallet går över. 
 
Nu ska jag svida om till träningskläder (aka skidkläderna), ladda ner en pod och ta en långpromenad i solen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0