Köldknäpp

Temperaturen sjunker. Ångesten stiger. Nu är tempen nere på minus 19 och kallare ska det bli. Minus 21 har dom lovat inatt och imorgon. 
 
Jag gillar inte när det går under minus 20! Det går ju inte att göra nåt ute och man oroar sig hela tiden för att det ska slockna i pannan och nåt ska hinna frysa sönder innan man upptäcker det.
 
 
På fredag ska temperaturen stiga till minus 14 och på lördag ännu lite till. Då kan man kanske åka skidor igen, kanske till och med här i Pålgård. Det har nämligen snöat. Det började igår eftermiddag och höll på hela natten. Idag när jag klev ut genom dörren var hela världen vit och ny.  
 
Idag på jobbet hade vi planering inför den nya terminen. Imorgon är det torsdag men ändå som fredag för det är trettondagsafton och på fredag är det röd dag och vi är lediga. Långhelg innan allvaret börjar på måndag. Då börjar jag min nya tjänst med 50% i barngrupp och 50% i köket plus handledning av A som ska vara i köket med mig. Det känns bra. Jag har redan börjat smida planer hur jag ska styra upp saker och ting där. 
 
Sen for jag till Dress like Marie och använde upp mina presentkort. Köpte en klänning som jag kikat på förut, ett par svarta leggings och en cool stretchig kjol. Bilder kommer.
 
Efter middagen tände jag upp inne i kökspannan också. Jag kände att jag ville stödelda lite. För säkerhets skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0