Hej tisdag

Förra veckan var det minus tjugo. Den här veckan började med ett par plusgrader. På en gång blir marken, blank, hård och livsfarlig om man inte har broddar. Ja ja, det går inte att göra nåt åt. Jo, man kan sanda också.
 
Det blir faktiskt lite vårkänsla när solen skiner och smältvattnet droppar. Känns som vi kommer lite närmare värmen, trots att det bara är februari. 
 
Imorgon är det onsdag. Mitt i arbetsveckan och sista heldagen den här veckan. Jag har nämligen tagit ledigt efter lunch på torsdag och då ska jag blåsa söderöver, ner till E-tuna. Sen på fredag ska jag och mamma och min moster åka till Älvsjö och gå på Syfestivalen!
 
Vi åker buss från E-tuna. När jag väl hade bestämt mig förra veckan ringde jag bussbolaget och hörde efter om det fanns nån plats kvar. Det gjorde det. EN plats! Den högg jag. 
 
Det ska bli så trevligt! Jag har velat åka på Syfestivalen i flera år men har inte kommit ihåg det förrän mamma har ringt och sagt "nu har vi varit på Syfestivalen!". Och då har det ju varit för sent. Men nu ni. Nu ska jag iväg. 
 
Nu gäller det att planera. Jag ska leta fram shoppingvagnen. Jag ska skriva ut färdbeviset. Jag ska se till att ha pengar att handla för ifall jag hittar nåt. Och jag ska framför allt låta mig inspireras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0