Paus

Så där jag. Nu har jag säckat ihop i soffan efter lördagens julhandling i Sollefteå, söndagens förberedelser inför måndagen samt två musikgudstjänster OCH firandet av Mannen igår efter att ha jobbat hela dagen. Pust. 
 
Julhandlingen gick bra. Nästan alla julklappar är fixade, det är bara paketinslagning som återstår och det kan ju till och med vara lite roligt. Jag tänkte faktiskt börja redan ikväll (kören har ju jullov). Vi handlade även grejer till Jägarvillan. Ena lägenheten där ska vara klar innan julafton. När vi var klara med handlingen var klockan 14 och vi var både hungriga och kaffesugna. Vi käkade lunch på en thairestaurang innan vi for hem. Smakade mycket bra.
 
I söndags var det dom två musikgudstjänsterna med Ragundakören och Forskören som vanligt och då går hela eftermiddagen och halva kvällen åt. Alltså fick jag förbereda smörgåstårtan och grädda kakor på förmiddagen. Det gick utmärkt. Jag vaknade kvart i sju så jag hade gott om tid på mig. Jag hann till och med färga håret. 
 
Kolla pjucken jag skickat efter från Zalando! Med lack på! 
 
 
 
Och igår fyllde Mannen år. Det blev smörgåstårta as usual.
 
 
Förutom en blombukett åt födelsedagsbarnet tog jag och köpte nya blommor till kopparbaljan som står inne på toan nere. Jag köpte ju ormbunkar dit förut och dom mådde bra ända tills det blev kallt ute och vi slog på golvvärmen. Sen tyckte nog dom att det blev lite för torrt. Men nu har jag tagit bort dom torra ormbunkarna och nu är det juligt så det förslår! Man måste väl kunna få ha julfint inne på toa också, va? Förhoppningsvis kan Pusselkatten låta dom vara... 🙈 
 
 
Idag är det tisdag och till lunch var det julbord. Det blev en hel del mat att lägga upp och en hel del bunkar, byttor och fat att diska. Lyckligtvis behöver vi inte diska kantinerna längre. Det var några stycken av dom också  idag! 
 
 
 
Nu sitter jag som sagt i soffan. Kattunge på min mage. Kaffet urdrucket. Nyss fick jag sms av Herman att bussen var ännu mer försenad. Dom hade fått vänta på sandbilen så det är tydligen halt ute på vägarna. Jag hinner nog dricka en kopp till innan han är framme på Hammarn.
 
Imorgon är min sista arbetsdag innan jag går på julledigt. Jag har tagit semester och ska vara ledig ledig ledig ända till efter nyår! Och det ska bli så skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0