Shoppingtur

Ikväll har jag premiärpromenerat med gåstavar - och jag gillade det! Det blev lite mer schvung i stegen tycker jag. Gick inte att tappa farten och fisgå utan full fart hela vägen runt Rasan!
 
 
Köpte stavarna på Claes Ohlson när Herman och jag var till stan idag. Hade tagit ut en semesterdag eftersom det är påsklov och färre barn och Herman skulle på tandregleringen. Dessutom hade vi båda presentkort, jag på Joy och Herman på Dressman. Jag hade även beställt tid till optikern. Jag har börjat se sämre vid läsning igen plus att det har varit helt hopplöst att sitta vid datorn den senaste tiden. Inget avstånd har funkat och jag har fått huvudvärk efter typ fem minuter. Så det blev ett par "vanliga" progressiva och ett par progressiva terminalglasögon. Gick också på "2 för 1"-erbjudandet - fast det blev ju inte billigt för det...
 
 
Herman köpte ett par brallor, ett bälte och två par kallingar på Dressman, jag köpte en topp på Joy. Får väl ha den på mig på fredagsfotot imorgon så ni får se den. Var även sugen på byxor med lite färg nu till våren men inte fanns det mycket av den varan på Joy, inte. Denim, beige och blekt olivgrön var vad dom hade i byxväg. Överhuvudtaget tyckte jag att färgskalan var blek och urvattnad i butiken. Jodå, jag provade ett par gröna brallor och dom satt ganska bra men jag tyckte dom var alldeles för färglösa för mig. Jag kände mig även lite snål eftersom jag faktiskt var där för att använda upp mitt presentkort och så mycket pengar så det räckte till både topp och brallor hade jag inte på det.
 
Sista anhalten var Elgiganten där jag förhörde mig lite om hur mycket en dator skulle kosta om jag ska ha en jag blir nöjd med, dvs en med bra arbetsminne för att redigera bilder. Den skulle kosta lika mycket som glasögonen faktiskt. Jo, det anade jag ju. Och att en dator kostar så mycket kan jag på nåt vis acceptera men ett par glasögon....  Ja, nu kom jag visst från ämnet. Svårt att släppa det där med priset på progressiva glas.
 
Jag köpte ingen dator, inte denna gång. Men jag ska ha en, så småningom. Med nya terminalglasögon blir det ju kanon.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0