Långhelg

Idag är det annandag påsk. Så skönt med fyra dagar ledigt. Påsken är bra. Inga presenter som ska köpas, inga speciella kakor som ska bakas, man får äta precis vad man behagar. Och inget krav på pynt. Påskris är det flera år sen jag hade. Jag gick in på Åsas blommor och lät S göra en påskbukett åt mig istället. 
 
 
Vi har umgåtts med släkten. Firat en födelsedag. Slappat lite emellanåt. Vädret har varit soligt men kallt. Inget snöfall att tala om, inte som det varit söderut.
 
 
Nu är det dags att diska ur godisskålen för den här påsken. Kände redan innan helgen att det inte är nån mening med att skärpa sig. Låt helgen vara helg och så återgår vi till ordningen när det är vardag igen. Nu är jag rätt less på sötsaker så det blir nog inga problem. Magen kommer att glädjas åt vardagsmaten.
 
 
Vi har för all del ätit annat än godis också. I lördags hade vi folk hemma på mat. Det blev sill, lax, potatis, ägg, sallad, bönor, skinka, lammstek, bröd, ostar, köttbullar, prinskorv och Jansson. 
 
 
Barnen fick påskägg - och det fick jag också! Tjusigt, inte sant?
 
 
Trots tre dagar ledigt på raken är jag trött idag känner jag. Det blev lite sent igår när vi satt och surrade. Samma i lördags. Jag är för gammal. Behöver tydligen min nattsömn. Men trevligt var det!
 
Igår var vi till H och T och drack kaffe allihop. Haqvin cyklade ner och Herman och jag tog en promenad. Soligt men kallt som jag redan skrivit. Nu vill jag ha vår och värme! Ja, jag vet att det bara är mitten av april än. Jag vill ändå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0