Fullt upp

Den här veckan har varit intensiv. Det har varit nåt varje dag inser jag nu när ser tillbaka så här på fredagskvällen i soffan med ett glas vin och lite godis till hands Jo, idag kände jag att jag VILL ha godis. Jag behöver godis!
 
I måndags kväll var det dans. Och det är så klart positivt! Äntligen, efter två veckors uppehåll!
 
I tisdags kväll APT och husmöte hela kvällen. Suck och stön men det kändes ändå rätt ok eftersom det är ljust på kvällen nu och mötena var bra. Fast jag missade ju kören förstås.
 
I onsdags kväll var vi på handledarutbildning på körskolan med båda grabbarna. Det var intressant och Herman och jag tog och vann frågetävlingen så nu har Herman en sprillans ny övningskörningsskylt.
 
Det var dom bra grejerna. Sen vände det. Igår vid lunch ringde dom från neuropsykiatriska och berättade att dom måste avboka tiden som Herman äntligen fått för det fanns ingen remiss! Det hade blivit nåt fel. Men vad i helvete?! Vi som väntat så länge. Resten av dagen var ett stort svart hål för mig. Jag kände mig lurad. Grinade till och från hela eftermiddagen (men jobba skulle jag lik förbannat, är det inte märkligt?). Idag har Mannen ringt istället (jag orkade inte mer) och nu är en ny remiss skickad med tillägget "brådskande". Jag hoppas det blir nån ordning nu. Annars behöver jag också nån slags medicin tror jag.
 
Idag har det väl varit så där. Inget speciellt mer än att jag stängde och att eftermiddag blir lång då. Längtade hem. Ville ha choklad. Köpte för mycket, som vanligt. Varför gör jag alltid det? Förra fredagen köpte jag inget godis alls och det gick bra ändå. 
 
Handlade annat också. Imorgon blir det rajtan tajtan för då ska vi på cykelfest. Få se vilket rajtan-tajtan-humör jag är på. Äta och cykla ska jag väl i alla fall och bara man har börjat brukar ju partyhumöret komma. Men det är fortfarande rätt kallt ute. Man får nog ta på överdragsbyxorna om man ska palla. Ni ska få rapport om maten sen.
 
På söndag är det sista april. Vi lär väl ska kolla på brasan nere vid skolan då antar jag. Men vart tog april vägen egentligen?
 
På måndag första maj och ledigt. Men vi skulle köra dansen ändå tror jag.Sen börjar en ny arbetsvecka med nya saker att komma ihåg.
 
På tisdag ska jag lämna in bilen för hjulbyte på morgonen, sen måste jag komma ihåg att hämta den på rasten för direkt och omedelbart efter jobbet far jag till Sollefteå och frissan. Sen blåser jag hem igen och direkt till kören. Pust.
 
På onsdagen ska jag besikta bilen innan jobbet.
 
På torsdag ska jag till läkaren med mitt knä. Har jag berättat att jag ramlade på jobbet, dagen innan min födelsedag? Jo, det gjorde jag. Jag satt med vid lunchen för en gång skull och när jag reste mig från stolen för att göra nåt fastnade jag med foten i en barnstol som stod bakom min stol och föll handlöst i golvet. Höger knä var det första som träffade golvet och jävlar anamma vad ont det gjorde! Men jag kunde gå efter att ha suttit och hämtat mig från smärtan en stund och jag hade ont ett par dagar men det gick över. Men nu har jag ont på framsidan knät och härom morgonen upptäckte jag att det var en knöl där. En knöl som går att röra på under skinnet liksom. Det kändes inte helt bra om man säger så. 
 
Jodå, det är redan anmält som olycksfall på arbetet och det är ju bra att jag äntligen ska till läkaren och få det undersökt. Fast lösa bitar känns ju inte så kul...
 
På fredagen ska jag in till Östersund och hämta mina nya glasögon. Men sen är det väl inget mer den veckan hoppas jag!
 
Inget av det jag ska göra är speciellt stora saker egentligen (utom att åka till Sollefteå och till Östersund) men det där med att det ska kommas ihåg, det kan vara nog så jobbigt. Kanske tur för mig att det är tredagarshelg nu så jag kan vila upp mig innan veckan drar igång....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0