Dubbel cykelpremiär

Igår tog jag fram cykeln. Solen sken och det var faktiskt vårväder, äntligen, efter denna gråa och kalla vecka. Letade fram cykelbyxorna och hjälmen och trampade iväg. Det blåste rätt friskt på sina ställen (motvind så klart) men det var härligt ändå. Dock gick det väldigt trögt i uppförsbackarna. Jag blev så inihelsike flåsig, det riktigt rev i bröstet. Har jag så dålig kondis? 
 
Det blev i alla fall två mil. Bra jobbat.
 
 
På eftermiddagen höll Mannen och grabbarna på med veden och jag fick en plötslig lust att räfsa rent rabatterna. Så det gjorde jag.
 
 
Sen gick vi till farmor och fikade och sen hem och laga middag. Denna valborgsmässoafton nådens år 2016 blev det revbensspjäll, klyftpotatis med äpplen och lök, cole slaw, guacamole, majs och tomater. Fast jag hade glömt köpa vitkål men det gick bra med salladskål också. Man tager vad man haver när affären hunnit stänga.
 
 
Sen skulle vi på brasan hade vi ju tänkt men Herman hade huvudvärk och Haqvin skulle vara med några kompisar hos Lillens så Mannen och jag tog en sväng på motorcykeln istället och kollade brasor. Det blev lite kallt eftersom solen var på väg ner men nu har vi ju sjungit in våren så nu kan det väl bara bli bättre, va?
 
PS. För den som undrar hur det går med i form-projektet: 
http://aliaskvasthilda.blogg.se/iform/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0