Imorgon är det måndag

Kommer ni ihåg vad jag skrev om att jag ville ha stöd i mitt beslut, vilket det än blev? Nu ska jag berätta.
 
Imorgon börjar jag med VLCD - very low calorie diet. Pulver, ja. Det som jag tidigare har haft svårt att tänka mig. För att jag gillar mat och för att bara dricka shakes/äta soppa låter så tråkigt. Men det är tråkigt att vara tung och osmidig också. Faktiskt. 
 
 
Jag siktar in mig på maximal tid som är tre veckor men jag tar en dag i taget. Blir det en vecka så är det bra, blir det två, ännu bättre. Tre veckor - kanon! Sen har jag gjort upp en plan för tiden efter. Besöket på Itrim gjorde tydligen susen fast jag aldrig skrev in mig. Jag får vara min egen coach istället. 
 
 
Jag har skrivit upp alla dagarna på en sida i collegieblocket, ända fram till den 13/6, så jag kan kryssa av dom med RÖD penna. I collegieblocket har jag dessutom lagt in en utskrift med några "målbilder" på mig själv. Visualisering! 
 
 
Bilden till vänster är nog 15 år gammal men klänningen finns kvar, nerpackad nånstans där ute i förrådet. Dom andra två bilderna är från när jag gick ner i vikt för tre år sen. Sommarfin och snygg som fan. Och lite lättare än vad jag är nu. Pepp pepp! 
 
Jag känner att jag skulle vilja föra nån slags dagbok över min viktresa, åtminstone första tiden som jag misstänker kommer att bli kämpig, men jag vet inte om jag vill att den här bloggen ska förvandlas till en bantarblogg. Jag har ju annat i mitt liv att skriva om också. Därför funderar jag på att skapa en underblogg till denna (som om jag inte har nog med bloggar...). En blogg där jag kan skriva hur det går och hur jag känner mig och där man kan gå in och läsa om man är intresserad. Där ni får läsa om det i rena siffror. 
 
Jag återkommer i frågan imorgon - för då kör vi!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0