Godmorgon torsdag, är du redan här?

Ringde Itrim igår och meddela mitt beslut. "Det är inte er det är fel på, det är mig", typ. Hon sa att hon förstod att det är svårt när man inte har en fast inkomst. Hon sa att jag kan ju tänka på det vi pratade om i måndags, om att det är när orken tryter och jag har planerat dåligt som jag äter fel och för mycket. Skaffa en plan för såna tillfällen. Det har hon alldeles rätt i. 
 
Nåt måste samtalet i alla fall ha gett för nu har jag hållit min kaloribudget i två dagar. I tisdags tog jag en promenad på fem kilometer och igår morse innan jobbet dansade jag latin fusion i 30 minuter. Det ni! Och jag har tagit om av grönsakerna och salladen om jag inte blivit mätt av första portionen.
 
Idag fyller svärmor år så ikväll blir det tårta. Men jag är inte orolig att jag ska äta för mycket. Jag litar på mig själv nu. 
 
Nu ska jag måla på ögonen och åka och jobba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0