Vad hände?

Ju mer jag tänker att jag ska skärpa till mig på matfronten, desto sämre går det verkar det som. Har inte orkat räkna några kalorier i veckan, trots att jag lovat mig själv det. Hur sjutton ska jag göra för att komma upp på banan igen?!
 
Idag hade jag sett fram mot en dag utan planer. Inget barn som slutar skolan, ingen fest som ska förberedas. Jag tänkte städa och tvätta i min egen takt, ta en promenad upp på berget på eftermiddagen, njuta av att ha en massa tid som inte är inbokad. Ta mig tid att laga mat och äta vettigt. 
 
 
Men så kom A och K och undrade om vi skulle med och åka motorcykel. Ja, det skulle vi så klart. Jag hade ju inga planer för dagen, inte sant? Så vi åkte till Bräcke. 
 
Dagens lunch: tre kulor glass på Glassbaren i Bräcke. Och kaffe. Så klart. 
 
Missförstå mig inte. Det var jättetrevligt att åka motorcykel och äta glass. Men som lunch är det väl inte så bra kanske.
 
När vi kom hem stekte jag pannkakor åt ett helt kompani eller i alla fall åt fyra hungriga tonåringar, ett medelålders par och en äldre dam. Grabbarna ska lana ikväll (natt) och två av kompisarna som ska vara med fick också middag. Vi bjöd även hem farmor. Till pannkakorna åt vi jordgubbar, melon och vispad grädde. Det känns inte direkt som den bästa och mest näringsriktiga middagen man kan äta, speciellt om man ätit glass till lunch. Fast gott var det. 
 
Det har också slunkit ner choklad som var kvar sen igår, ett par nävar jordnötter samt ett glas vin. Men hallå....du ska äta MAT. Har du glömt det? 
 
 
Jag får väl börja om igen imorgon, efter denna urflippade vecka. Som vanligt. Ibland funderar jag på att ta en vecka med Nutrilett igen. Men det var ju så tråkigt. Fast - jag gick ner två kilo. Det gjorde jag.
 
Jag ska fundera på det. Kartongerna står ju ändå där i skafferiet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0