Irr och virr och visparnas förening

Mycket att hålla rätt på den här veckan. Jag ÄR stressad, det vet jag, för idag när jag skulle ringa och avboka Hermans tid på vårdcentralen gick jag in på hemsidan för att få tag på telefonnumret. När jag såg det på mobildisplayen insåg jag vad dumt jag betedde mig. Det där numret kan jag ju utantill. Hjälp. Min hjärna funkar inte som den ska.
 
Det beror på att i måndags var först en sjukanmäld när jag kom till jobbet. Sen gick en till hem. Och inga lediga vikarier fanns det. Det blev typ jag kvar! Och jag öppnade så jag skulle gå hem halv tre. Till slut löste vi det med samarbete mellan avdelningarna men vilken pärs innan vi fick till det! Jag var helt slut i luvan. Tänkte efteråt att det var ju tur i alla fall att vi bara skulle gå 100 meter ner till skolan och inte fly över Medelhavet i nån liten båt med alla barnen. Gav lite perspektiv på saken. 
 
Var ju tvungen att lösa resten av veckan också. Kände att jag inte behövde den stressen, inte just nu. Vi har konserten på torsdag, ju. Jag behöver mina krafter till den, plus dom två repen dagarna innan. Nåväl, vi fick till det i alla fall så jag kunde släppa det. Skönt. Och repet igår gick rätt bra. Fast vi var trötta på slutet, det märktes. Diverse fnittersammanbrott hördes och bitvis total glömska uppstod. Jaså, skulle vi sjunga DÄR? 
 
Ikväll är det rep igen och efter det blir det middag! I år har vi beställt mat från hotellet. Vad gott det ska bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0