Hårigt

Den 16 juni ska jag till frissan och färga och klippa. Imorgon är det 14 dagar kvar. Du undrar om jag längtar? Ja! Jag trivs inte alls i den här frisyren som frissan klippte sist! Det blir som förra gången när jag skulle ha pottfrisyr. Mr Spocks okända halvsyster är tillbaka! Hm, hur kan hon vara okänd om hon är tillbaka?
 
http://aliaskvasthilda.blogg.se/2008/december/det-hanger-pa-haret-1.html
 
 
Varenda gång jag fönar håret så det blir lite volym i det känner jag mig som en tant från 60-talet istället. Nej, ingen mer tvärlugg för mig. Sist jag fixade håret lyckades jag kamma snedbena igen, utan att det såg knasigt ut med resten av håret och då kändes det faktiskt lite bättre. Inte fullt så pottigt. Jag ska nog ha min sneda, assymetriska frisyr med långflången vid örat. Fick syn på en bild på dagis som var tagen i våras nån gång och där var jag ju snygg! Ja, JAG var snygg, inte bara håret. Och det var för att jag hade rätt frisyr. Snedlugg. Assymetrisk pixie. Det är så det ska va.
 
 
Nu vill jag ha tillbaka mitt gamla jag. Ja, jag vill bli vild och vacker igen. 
 
Vad säger ni om denna? Den har jag haft, fast varmare färg. Fast luggen hinner nog inte växa till sig så pass på två veckor. 
 
 
Och den här. Den frisyren kan jag verkligen längta tillbaka till. Den är jag.
 
 
 
Galen färg!
 
 
 
Eller ska vi göra nåt riktigt annorlunda?!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Kvasthilda!? - Det är dig jag har att tacka för en oerhört enkel och god laxrätt! Den med majonäs och turkisk yoghurt, prästost...dill...Skänker dig en vänlig tanke varje gång ska du veta - då denna maträtt "kommer för mig!"

Vänliga hälsn/Birgitta

Svar: Oj, vad trevligt att du skriver så. Den laxen var för övrigt länge sen jag gjorde. Kanske måste göra den nån dag.
Kvasthilda

2016-06-01 @ 22:37:58
URL: http://mindreprylar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0