Lakritskvinnan dyker upp igen

I förrgår sprang jag. Jo, det är sant! Dagen efter jag köpt nya löparskor så sprang jag. Det måste ha varit magiska skor. Inte visste jag att jag var så motiverad. 
 
 
Jag sprang tre kilometer i ett sträck. Tänka sig, va? Jag hittade en funktion på Spotify som kände av mitt löptempo och spelade upp en låtlista i det tempot. Fiffigt! Ja, det är möjligt att alla andra redan använder den funktionen men jag visste inte om den.
 
Resten av sträckan gick jag så det blev dryga fem kilometer som vanligt. Det blev varmt på slutet när jag tog pålgårdsbacken. 
 
 
Igår tränade jag ingenting. Istället hade jag en hejdundrande träningsvärk i benen. Kände mig som en gammal tant varje gång jag gick ner för trappen.
 
Idag tog jag en promenad istället. Kände fortfarande av träningsvärken. Men jag tog en extra lång promenad, bara för att! Gick runt Rasan och sen när jag kom upp till kyrkvägsinfarten vek jag in där och fortsatte på grisrundan. 7,6 km blev det innan jag var hemma. Och varmt var det!
 
 
Funderade när jag kom hem varför man har tajts när man tränar. Det blir ju jättevarmt. Man borde ha klänning istället. Sen kunde jag så klart inte sluta tänka på det där. Det finns ju faktiskt tennisklänningar. Men dom är lite väl korta. Jag vill inte visa för mycket av mina praktfulla lår. Då måste jag ha tajts under och då blir det ju i alla fall så där varmt. Kan man sy en sportklänning kanske?
 
Sen började jag googla - och kolla vad jag hittade på Sportamore! 
 
 
En klänning i funktionsmateral! En sån måste man väl kunna ha när man power walkar? Eller när man springer till och med (om man struntar i vad folk tycker).
 
Sen kom jag på en grej: visst har jag sett såna där klänningar i funktionsmateral förut? På nån sida som säljer friluftskläder, väl? Mycket riktigt. Googlade och kom in på Outnorth.se och där var dom ju! Flera stycken! 
 
 
Jag måste skicka efter en sån där klänning. Måste ju vara väldigt praktiskt till annat med. På stranden (händer visserligen inte så ofta nuförtiden ), när vi åker på mc-semester, när det är varmt och man vill ha klänning helt enkelt! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0