Vilken helg...?

Jobbade måndag, tisdag, onsdag och torsdag förra veckan, på olika avdelningar där jag behövdes. Sen sa kroppen ifrån. På torsdagskvällen blev jag plötsligt väldigt trött. Ja det var ju ändå dags att lägga sig så det gjorde jag. Men så mycket sova blev det inte. Jag fick en sån otrolig halsbränna. Låg och vände och vred mig hela natten. Hittade till slut en ställning på vänster sida som inte var helt outhärdlig. Halvslumrade. "Nu kommer magsjukan!" tänkte jag. Men det gjorde den inte. 
 
Klev upp vid halv nio och tog ett glas vatten med bikarbonat för nåt annat hade vi inte hemma. Beklagade mig för Mannen som var på väg till jobbet. Sååå trött! Ringde sjukstugan för att få en tid åt Haqvin som har fått hörselgångseksem. Lade mig på soffan under en filt och somnade.
 
Vaknade av att Mannen kom hem för att äta lunch. Ojdå. Vad är klockan? Jag ska ju skjutsa Haqvin! Men det var inte dags än. Kände mig faktiskt lite piggare. Vad bra.
 
Åt ett kex och drack en kopp kaffe. Nåt mer var jag inte sugen på. Hämtade Hackebacken och följde med honom till doktorn. När vi satt där och väntade kände jag mig tröttare och tröttare. Efteråt orkade jag bara åka till apoteket och hämta dropparna, inte handla. Jag måste vila lite först tänkte jag. Måste vara nåt mer än sömnbrist det här. Ska jag bli sjuk i alla fall?
 
Lade mig på den pålitliga gamla soffan igen. Somnade. Vaknade med huvudvärk. Mådde illa när jag provade att resa på mig. Migrän?!
 
Mannen fick handla istället för mig. Han och grabbarna fixade tacos medan jag låg och höll i huvudet för naturligtvis fanns det ingen migränmedicin hemma. Ipren tog ner det lite men det var fortfarande bäst att ligga ner. När deckaren var slut vid 11 gick jag upp och lade mig. Gud vad det kändes skönt att gå och lägga sig! Helt absurd tanke eftersom jag ju knappast gjort annat än att ligga på soffan hela dagen.
 
Sov i alla fall bra den natten men huvudvärken var kvar när jag vaknade. Hela lördagen tillbringade jag yr och illamående på soffan och då hade jag ändå varit och köpt diklofenak som brukar funka. Samma sak denna kväll. Det var så SKÖNT att gå och lägga sig i sängen!
 
 
Söndagen ägnade jag åt att vara "migränbakis". Hade lite värk när jag klev upp men illamåendet var nästan borta. Jag var till och med hungrig. Och törstig. Hela dagen drack jag vatten. Och fortfarande denna halsbränna! 
 
Kan man verkligen få halsbränna av migrän? Möjligen av migränmedicin - men jag fick ju halsbränna innan jag tog medicinen? Var det magsjuka i alla fall? En konstig en i så fall.
 
Igår var det måndag och jag jobbade igen. Kändes inte som det varit helg. Jag gjorde ju nästan inget annat än att ligga på soffan. Men inte känner jag mig utvilad för det. Jag skulle behövt en helg till. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0