Mitt-i-veckan

Onsdag idag. Visst är det onsdag va? Känns som jag jobbat en hel vecka, ja redan igår kändes det så. Stimmigt på jobbet. Man blir slut i luvan. Men om man tittar framåt istället så kan man konstatera att det redan är torsdag imorgon och efter torsdag kommer fredag och sen är det helg igen. Då får vi sovmorgon. Skönt. 
 
Inte har jag åkt skidor sen i söndags heller. Men jag var på latin fusion i måndags kväll. Lika kul som vanligt! Men igår hade jag träningsvärk, både efter skidåkningen och dansen, precis som förra veckan. Igår hade jag vilodag och låg på soffan istället för att träna. Idag blev det visst också så. Känner inte för att gå ut och gå ens. Det får bli ett varmt bad istället, en god natts sömn och så skidåktning imorgon istället för då slutar jag tidigt eftersom det är jag som öppnar. Fast hur god nattsömnen blir, det får vi allt se. Jag brukar sova dåligt och vakna flera gånger på natten dom gånger jag har öppning. Knepigt eftersom jag kliver upp den tiden annars också och skjutsar Herman till bussen. Det borde väl inte vara nån skillnad eftersom vi har en tid att passa då med, inte sant?
 
Har jag berättat att jag ska få jobba en hel månad framåt? Hela februari på Skolbacken. Känns väldigt bra att veta vart jag ska varje dag och kunna lämna kvar tofflorna och skoterstället samt att jag vet precis i vilken låda jag ska leta om jag till exempel behöver en fryspåse. Eller en ny förpackning vinylhandskar eller nabbipärlor eller säkringar eller....ja, man kan säga att jag hittar i huset. 
 
Jag ser fram emot marslönen också. Får man säga sånt högt?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0