Det är mycket nu

En födelsedag avklarad, one to go. Mannen igår och Herman på onsdag. Sen kan man koncentrera sig enbart på julen. Skönt. Det är i alla fall stor skillnad mot när dom var små och skulle ha kalas. Nu är dom nöjda med att släkt och vänner kommer och fikar.
 
 
Imorse kom jag på en bra present åt Herman. Och jag lyckades hitta den på nätet, till lämpligt pris och  med leverans på onsdag! Tur som en tokig. Nu skulle man ju kunna hävda att man bör vara ute i god tid med sånt där men det blir inte så alla gånger. Och jag har sänkt mina ambitioner märker jag. Jag var till och med inställd på att ge honom pengar om vi inte kom på nåt.
 
Julklapparna ska vi inte tala om. I fredags eftermiddag drog jag och grabbarna till Sollefteå för att köpa julklappar bland annat. Vi kom hem med två par jeans och en ny mobil åt Haqvin, en present åt Sören samt sex meter grön velour åt mig. Sen orkade vi inte mer. Vi for hem istället. När vi passerat Bispgården ringde jag Kaffestugan och beställde pizza. Fredagsmiddagen fixad. Häpp!
 
Fast nu har jag köpt julklappar. Inte alla men dom flesta. Jag beställde på nätet. Och man kan handla på Hammarn. Hela veckan har vi på oss. Skulle det krisa kan jag åka till Birsta på torsdag eller fredag för jag har tagit semester från och med onsdag.
 
Fast helst slipper jag åka nånstans dom där dagarna. Jag har tänkt stöka på i köket koka sylta på lammhals och hitta på några fler lammrätter att ha på julbordet. Baka vörtbröd ska jag också göra. Och ta sovmorgon! Mycket viktigt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0