Tillbaka till fredagsfotot

När jag började gå hos min gamla frissa igen blev hon jätteförvånad när jag sa att jag inte knäppte nån fredagsbild längre. "Men varför då?! Det var ju en jättebra idé! Tänk att se tillbaka på bilderna om tio år." Ungefär så sa hon.
 
Och ja, varför ska jag inte fortsätta med fredagsbilden? För att jag inte har tillgång till fotoväggen på jobbet? Ogiltligt argument. Det finns andra väggar. Jag kan göra som jag tänkte när jag gjorde i ordning ateljén; jag kan sätta upp några krokar och hänga upp ett neutralt tyg att posera framför. Väggen i ateljén är förstås redan vit, det kanske räcker med det, även fast den består av tvärgående bräder. Det kanske funkar att stå framför den vita skafferidörren i köket. Utomhus när jag känner för det. Ja, det spelar faktiskt ingen roll var jag står. Det finns inga ursäkter. 
 
Jag bestämde mig för att börja med fredagsbilden igen. Sist jag lade ut en fredagsbild var den 19 juli 2013. Titeln på det fotot är "nypremiär" och då hade jag inte knäppt nåt sen april samma år. Det tyckte jag var långt uppehåll då. Nu är det mer än två år sen. Jag vet inte varför det tog stopp. 
 
Men nu ska det bli. Samma koncept som tidigare: fotot ska vara taget i helfigur och jag knäpper kortet själv med hjälp av självutlösare.

Och nu ska jag banne mig fortsätta. Så det så! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0