Burr!

Jag fryser och har ont i huvudet idag. Ändå har jag lyckats frosta ur frysen och hängt tvätt och gjort lite annat med. Huvudvärken kom medan jag höll på. Kanske det är nån förkylning på gång. Jag gick svängen runt Rasan igår och sista biten uppför Pålgårdsbacken kändes väldigt trög, ja, jag var nästan lite skakis när jag kom hem.
 
 
Mina nya trådlösa lurar. Matchar skosnörena.
 
 
Det kändes dock bättre efter jag ätit lunch - en egenkomponerad "hälsowrap", inspirerad av den jag åt på Waynes Coffee en gång. Det började med att jag hittade en öppnad påse tortillabröd i skafferiet. Funderade vad jag skulle fylla det med. Började rota i frysen och fick syn på påsen med isiga räkor. Jaaa! Nu vet jag! 
 
Det blev isbergssallad, tomater, avokado, kokt ägg och en stor hög med räkor samt några klickar mangorajadressing. Nej jag kunde inte vika ihop wrappen och äta utan att spilla. Men den gick ner ändå och det var GOTT! Lego fick räkor han med. Det var lika bra att göra slut på påsen tyckte jag, det var så mycket is i den.
 
 
Dagens lunch blev också en wrap, fast inte nån hälsowrap utan snarare Haqvinstyle. Fick åka och hämta honom på förmiddagen, han hade också huvudvärk och mådde inte bra. Så då blev det lunch för två - tunnbrödrulle med stekt falukorv, pulvermos, inlagd gurka och stekt lök. Inte illa det heller. Stekt lök kan göra vilken rätt som helst till en smakfest!
 
 
Vädret idag är grått och tråkigt. Igår var det i alla fall sol fram till lunch och eftermiddagen var inte ganska skön fastän det var mulet. Men idag är det kyligt. Det kanske inte är nåt fel på mig, jag kanske bara fryser för att det är kallt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0