Köphysteri

Idag har jag handlat fyra kassar mat igen. Jag känner att jag hamstrar. Kan det vara hösten? Beror det bara på att det råkar vara bra priser på sånt vi använder just nu? Kanske är det för att jag inte vill fara extra nu när det är så krångligt att åka mellan korsningen och bron?
 
Fast jag var ju nere på Hammarn igår med. Kunde jag inte ha handlat mjölk och ketchup då? Jovisst, om jag hade kommit ihåg det. Jag lämnade in bilen vid nio för byte till vinterdäck. Under tiden dom fixade det tog A och jag en promenad med taxen Nixon. Det var riktigt kalasväder. Solsken och blå himmel. Fast det blåste en del också, speciellt uppe i Kullsta. Nästa sex kilometer blev det. Bravo!
 
Hoppas dom blir klara med vägarbetet den här veckan. Idag höll dom på att asfaltera när jag åkte förbi. Då har dom åtminstone vägvakt så då är det bättre ordning på trafiken. Annars har det varit rena vilda västern. Folk verkar tappa alla kunskaper om både högerregel och väjningsplikt bara för att det inte ser ut som vanligt där dom ska åka. 
 
Just nu sitter vi och väntar på elektrikern. Dom har satt upp solcellerna på garagetaket idag och nu ska både dom och solcellerna på hustaken kopplas in på elnätet plus att det ska dras el i garaget. Jag har nog ingen riktigt bra bild på garaget på mobilen så ni får ge er till tåls. Knäppte med rätta kameran idag när dom monterade solcellerna men dom bilderna är kvar i kameran än och datorn har jag stängt av eftersom vi planerar ett strömavbrott eller två strax.
 
Imorgon ska jag faktiskt jobba. Jag öppnar så det blir tidig uppstigning för mig. Tur vi nyss ställt om till vintertid, det märks att man är piggare på morgonen. Å andra sidan blir det ju tidig kväll också. Sånt gillar vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0