Grattis, Norge!

Idag är det inte bra. Huvudvärk, rivig i halsen, snorig, ont i kroppen. Det kanske är den där förkylningen som jag anade förut i veckan som har hunnit ikapp mig. Men jag vill inte vara sjuk! Vi ska ju sjunga på tisdag! Kanske jag hinner krya på mig till dess om jag vilar mig ordentligt och sköter om min stackars kropp? 
 
 
Snöat har det gjort inatt också om man ska tro på alla bilderna på Facebook. Det mesta hade tinat bort när jag klev upp. Jag önskar bara att folk kunde sluta säga att vädret är "onormalt" och "konstigt". Det är faktiskt normalt att det snöar i maj ibland. Fast det betyder inte att det är skoj. Jag vill också ha varmt väder nu. 
 
Det är den 17-de maj idag, Norges nationaldag. Grattis, Norge! 
 
 
Ifjol den här dagen var det varmt och fint. Fast kvällen och natten var kall för det var den dagen vi var på cykelfesten och det var inte kul att gå hem i kylan, tunnklädd och trött. I år är cykelfesten den 6 juni. Hm, det är ju våran nationaldag. Vad blir det nästa år? Dannmarks?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0