Det finns hopp om livet

Idag är första dagen på hela veckan som jag känner att jag kanske, kanske mår lite bättre. En aning klarare i skallen, en aning piggare i kroppen. Jag klarar av att gå upprätt längre stunder utan att bli matt och må illa på en gång. Ja, jag kan sitta upp istället för att ligga ner när jag vilar! 
 
Det river fortfarande i luftrören när jag hostar. Det gör ont och det rosslar. Luftrörskatarr? Inatt vaknade jag av att det var tungt i bröstet och jag fick liksom tvinga mig själv att hosta för att få upp slemmet. Ja, ursäkta, det där var kanske too much information.... 
 
 
Jag är hemma från jobbet idag med och jag tror jag blir hemma imorgon. Fast jag har dåligt samvete för det, jag vet hur svårt det är att få vikarier. Men vad ska jag göra? Som man brukar säga om barnen på dagis: dom kan vara tillräckligt pigga för att leka hemma men orkar inte med stöket på dagis. Fast jag känner mig inte speciellt lekfull här hemma heller måste jag ju säga. Jag orkar inte med mig själv ens. Blir mycket soffliggande och surfande på mobilen. På Tradera till exempel.
 
Har ju lovat mig själv att sluta "fynda", både på Tradera och andra ställen. Det slutar för det mesta med att jag är missnöjd med kvalitén eller att kläderna är för små eller nåt. Dock kunde jag inte motstå denna klänning (skyller på mitt förkylda, förvirrade sinne). Jo, det står Desigual i den men det vete sjutton om den är äkta. Men den är fin ändå. Den sitter precis på min kropp och jag tycker nog den är värd det lilla jag betalade för den, även om den skulle vara en kopia. Tyvärr luktar den tvättmedelsparfym så jag har hängt ut den på vädring.
 
 
Lite mer sommarväder skulle heller inte skada innan jag använder den. Solen skiner men så mycket mer är det inte. Men man får väl vara glad åt det lilla. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0