Hipp hipp hurra!

Så där ja. Nu har vi ätit tårta och firat i två dagar. Nu är vi båda ett år äldre, Haqvin och jag. Han har blivit fjortis medan jag har blivit, tja, äldre och klokare kanske?
 
Så här blev min tårta. Jag vet, färgkombinationerna är förskräckliga.
 
 
Jag ville ju bara ha nåt som anknöt till blåbären inuti. Föga anade jag att den blåa pyntgelén skulle vara mer cyanblå än blåbärsblå. Tårtan är sned också och grädden ojämnt spritsad. Men den smakade bra. 
 
Så här ser man ut när man fyller 46. I kartongen låg en fin skål på fot i färgat glas. Jag fick även ett smyckeskrin, en orkidé, pengar, en chokladask, ett presentkort på KappAhl och ett på helkroppsmassage på Diva. Och så fick jag paltbröd med fläsk och vitsås till middag!
 
 
När man fyller fjortis ser man ut så här. Han fick den rosaste mattan vi kunde hitta. Kan man komparera ordet "rosa"?  Rosa, rosare, rosast? Minen på bilden är missvisande, han blev jättenöjd.
 
 
Jackan passade utmärkt. Andra presenter han fick var en t-shirt, pengar och presentkort på Dressman. Och han fick hemlagad pizza till middag.
 
 
Nu är han på LAN. Tur det är sportlov så han kan sova i morgon. Fast fadren skulle visst dra med dom ut på skoteråkning på eftermiddagen. Det låter bra det. Själv ska jag jobba hela dagen, fast jag får i alla fall sovmorgon. Skönt, jag behöver ta igen lite sömn (nu igen), jag hade öppning idag och då är jag rädd att försova mig, sover dåligt och vaknar flera gånger på natten och funderar vad klockan är. Konstigt det där. Det är ju samma tid som jag kliver upp i vanliga fall när Herman ska med bussen på morgonen och då sover jag gott.
 
Bäst jag hoppar in i duschen nu så jag kommer i säng nån gång. Gäsp.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0