Tour de Hammarstrand 2015

Det blev regnrock och gummistövlar igår. Men jag hade klänning och finstrumpor under och regnbyxorna tog jag aldrig fram ur kassen jag hade i cykelkorgen. Där hade jag också dom svarta snörkängorna. Ville inte dansa i gummistövlar. Regnet höll sig måttligt ända tills vi kom till avslutningen på hotellet, då började det ösa ner ordentligt.
 
Vi började i Pålgård, hos K och C. Där bjöds vi på en röd fin drink av bland annat jordgubbsvin. Sedan förrätt i form av "prins Charles bakelse".
 
 
Sen "hem" till Lillens för att ställa i ordning för varmrätt. Vi bjöd på portergryta allt i ett, sallad, svartvinbärsgelé och inlagd gurka. Gästerna var glada och maten smakade bra. Dags att öppna kuvertet och se vart vi skulle äta efterrätt.
 
 
 
Det blev på Hammarn, hos F och A-K. Där fick vi varsin gin & tonic och sen en jättegod "hallonfrestelse" och en kopp kaffe till det. 
 
 
Sen var det avslutning på hotellet. Pub och musik och lite bensprattel. Inte behövde vi cykla eller gå hem sen heller utan vi fick skjuts. Skönt!
 
Tänk vad roligt det vore om man kunde få veta vad alla som var med bjöd på. Visst frågade vi igår men inte kommer man ihåg allt vad dom svarade. Det var i alla fall väldigt gott och trevligt med cykelfest. Som F sade: man lagar en rätt och får äta tre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0