Blue monday

Första juni. Likadant väder som i fredags. Först är det sol, sen tornar molnen upp sig och det börjar blåsa och regna. Samtidigt ser man himlen klarna åt det håll som molnen nyss kom ifrån. Och så blir det sol igen. Man får klä sig för alla eventualiteter om man ska gå ut.
 
Båda barnen fick min förkylning. Hacke är på bättringsvägen och var på skolan idag men Herman fick feber i helgen och var hemma idag och han blir nog hemma imorgon med. Det är tur att dom inte har så mycket kvar att göra nu när terminen snart är slut. Men jag blir ändå less. Han har varit ovanligt mycket sjuk i vår. Det måste vara jag som drar hem bacillerna, eller vad ska man tro?
 
Själv har jag ont i huvudet just nu. Kände det i eftermiddags också men då gick det över. Nu har det kommit tillbaka igen. En dov värk som sitter i pannan. Kan förstås vara vanlig måndagströtthet. Jag hoppas det. Jag vägrar att blir sjuk igen! Det räcker väl nu?
 
Igår var det morsdag. Då for vi hela tjocka släkten till hotellet och åt morsdagsbuffé. Herman stackarn fick dock stanna hemma med sin feber. Han missade stor salladsbuffé med sill och kallskuret, ost och bröd och varmrätt i form av både lax och fläskfilé med potatis och sås till. Vi toppade det hela med drottningtårta och en och annan kaka. Mycket gott och trevligt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0