Teknikens under

Tänk er känslan när man äntligen lyckats kränga på sig löpartightsen - bara för att upptäcka att man satt på sig dom avigt. Suck... Bara att skala av sig och börja om.
 
Nej, jag sprang inte men jag gick, nästan fem kilometer, med raska kliv och en pod i öronen.
 
Poddar är min senaste fluga. Jag har sagt upp Spotify premium och ökat på surfen på telefonen istället. Jag hade alltid för mycket månad kvar i slutet av surfen så att säga. Jag använde dessutom Spotify alldeles för sällan för att det skulle vara motiverat att betala 99 spänn i månaden bara för att kunna lyssna offline på mobilen. Nu med mycket mer surf för samma penning kan jag lyssna online det lilla jag lyssnar och jag kan instagramma och facebooka och allt vad jag gör utan att fundera på om min surf ska ta slut. Jag inbillar mig att jag gjort ett kap.
 
Poddarna behöver jag ingen internetkontakt för att lyssna på. Dom laddar jag ner när jag är hemma och har tillgång till wifi, sen kan jag lyssna när jag är ute och går, kör bil eller sitter i ateljén och syr. Wifin räcker inte ända ut dit tyvärr. Sen när man lyssnat klart på en pod raderas den från telefonen automatiskt. Så händigt så!
 
Nu ska jag ta och lasta lite skrot och skräp i bilen och fara på återvinningen och sen ska jag handla mat. Mjölk och sweetchilisås och fy faderullan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0