Åter till verkligheten

Har haft besök av syster med familj så det har inte blivit mycket skrivet här dom senaste dagarna. Igår åkte dom hem, tidigare än tänkt på grund av det tråkiga, regniga, gråa vädret. På kvällen klarnade det upp och idag skiner solen. Typiskt va? 
 
Vi hann i alla fall gå runt Döda fallet och ner till älven en av dagarna det var sol och fint. Fikade goda tunnbrödmackor på serveringen och glass hemmavid (eller hos Lillens om vi ska vara noga). En annan dag gjorde vi pizza till middag. Lite loppis hann vi med också, den dagen det regnade som värst. Jag hittade två små risskålar på Lilla loppan i Ammer. 
 
Gårdagen var en trött och tråkig dag. Jag tog och dammsög och dammade i ateljén och sen satte jag mig med en kopp kaffe och lite att knapra på och funderade vad jag ville göra egentligen.
 
 
Kom fram till att det var häxtillverkning jag var sugen på. Sagt och gjort. Fram med grejer. Slapp det tråkigaste jobbet eftersom det fanns både kroppar och ben och armar färdigsydda. Ibland är jag bra fiffig. Hon fick svarta ben, randiga armar och sen funderade jag på fortsättningen. Ska hon vara helt svartvit kanske? Med en enda liten färgklick? Ska fortsätta idag tänkte jag så ni får se resultatet senare.
 
 
Fast nu ser det ut att vara väldigt fint väder ute, frågan är om jag vill sitta och sy då? Å andra sidan är jag fortfarande trött och så är jag snorig och raspig i halsen. Undrar om det är dagisbacillerna som hoppat på mig? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0