Trevlig helg

Alla ni som i början av vintern oroade er för att det skulle bli lika snöfattigt som i fjol, ni kan nog slappna av nu. Det har snöat hela helgen och det snöar än. Inga stora flingor visserligen men när det bara fortsätter så blir det ju en del till slut.
 
Vi har åkt skoter både lördag och söndag. I lördags for Mannen och jag till buan fram och tillbaka. Det enda vi gjorde där var att ta oss en kopp kaffe ur medhavd termos. På kvällen åkte vi upp till triangelpunkten tillsammans med några grannar och eldade och hade det mysigt. Då följde Haqvin med också. Fast det snöade och blåste fortfarande så vi var rätt blöta när vi kom hem.
 
Igår for Mannen och jag på skoterträff vid Fjärdingen men det blev en kort visit. Det blåste och snöade småspik om man kan säga så. Så fort man tog av sig handskarna för att göra nåt kändes det som man skulle förfrysa fingrarna. Vi drack en kopp kaffe och åt en burgare, sen skumpade vi hem igen på knölig skoterled.
 
Inga långturer alltså men trevligt ändå. Det känns dock i mitt högerknä och min högerarm idag. Knät mådde inte bra av burkandet bak på skotern och tennisarmen gillade inte att köra Karibo. Det var nog kombinationen "gasa med tumme" + "styra" som ställde till det.
 
Får väl försöka vila armen idag. Jag var och tränade igår så jag kanske avstår träningen ikväll. Kanske sa jag! Hörde du det, Lakritskvinnan?!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0