Hejdå, helgen. Hej hej, måndag.

Det var ganska lugnt i helgen. Fredagen avslutades som vanligt med "På spåret" på tv och godis i soffan. Finalen. Vad ska vi nu göra på fredagkvällarna hädanefter? Kolla på skäggiga karlar bosatta i Alaska?
 
Jag hade bestämt mig för att städa köket direkt efter frukost på lördagen - och det gjorde jag. En massa papper åkte ut på veranda och en massa saker åkte in i skåp och lådor där dom skulle vara. Torkade bänkar, bord och köksö, dammsög golven och torkade det. Ah, vad härligt! Ett rent och prydligt kök! 
 
På kvällen var vi till B och B och åt mat och kollade lite på Melodifestivalen. En massa surr blev det, klockan var över ett innan vi kom hem, vi som skulle till stan på söndagen. Men det gick bra, vi hann in i tid till mötet som Mannen skulle på. Själv gick jag på stan och kollade på kläder.
 
Tyvärr är inte alla affärer öppna på söndagar men jag fick hålla tillgodo med det som fanns. Indiska, min favvobutik, var stängd men jag gick på Joy och fyndade istället. En topp i, ja, ljus gulrosa kanske? Kände att jag drogs till just den färgen i söndags. Kanske ett uppdämt behov av rosa i mitt liv? Toppar har jag i alla fall behov av, dom flesta jag har börjar bli urtvättade. En blus hittade jag också, en tunn, färggrann sak. Festlig! Nu fattas bara en fest att ha den på.
 
 
Köpte lite smink också medans jag ändå var i farten. Sen till det allra viktigaste: jag hämtade ut mina glasögon!
 
 
Sen gick jag runt på stan och tränade att gå med progressiva glasögon. Kändes lite sjösjukt ibland när jag vred på huvudet och sakerna i periferin började röra på sig.... Jag trampade snett ett par gånger när jag vred på huvudet samtidigt som jag gick. Att gå i trappor var också lite läskigt i början. Konstaterade när jag kom hem att det inte går så bra att se på tv med dom eftersom jag sällan sitter rakt upp och ner och kollar utan för det mesta halvligger i soffan men det är ju bara att ta på dom gamla glasögonen då. Idag har jag haft dom hela dagen på jobbet. Jag kom inte ens ihåg att byta innan jag körde bil hem och det gick bra. Tänkte inte på det förrän jag redan var hemma. 
 
Måndag igen och jag grämer mig lite över att jag inte hann sy nåt i helgen. Nåväl, jag har i alla fall sytt färdigt två häxor dom senaste veckorna. En väldigt vårlig 50-talshäxa i lila och rosa som heter Beth (eftersom jag lyssnade på Kiss när jag sydde henne) och en hårdrockshäxa som jag tror heter Xenia.
 
Här är Beth. Jo hon har lila hår också.
 
 
Och här är Xenia, med både dödskalle och kedjor!
 
 
Nästa tror jag blir en häxa med godistema. Såg en docka på Pinterest med godistema och blev lite inspirerad. Karameller och sånt kan jag göra i cernitlera och så kan hon få lila hår hon med kanske och så har jag riktigt knallrosa tyll med glitter på som skulle passa...... ja ni ser, det råder ingen brist på idéer. Bara tid och ork. 
 
Här är hon - Candy geisha av Nicole West. Nu är hon ju i lera och inte i tyg men nog kan jag göra min egen variant, tror ni inte? En godishäxa, det vore väl nåt?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0