Fredag den 13:de

Eländet fortsätter. Igår var Herman på skolan. Imorse blev han magsjuk. Vad fan är det frågan om!?
 
Är det jag som drar hem baciller från dagis? Jag får se över min karriär.
 
Haqvin var i alla fall på skolan idag. Hoppas han inte får magsjukan igen, jag vet inte hur länge man är immun. Hoppas inte JAG får den! Jag har ju "bara" varit förkyld. Mannen har haft magsjukan men han är inte hemma och när han återvänder så har vi förhoppningsvis städat, tvättat och vädrat ut den.
 
 
Jag är också piggare idag. Vaknade visserligen med huvudvärk klockan sex imorse och kunde inte somna om. Lego tyckte också att jag skulle kliva upp och släppa ut honom så jag gick ner och lade mig på soffan istället. Tänkte att jag kanske kunde sova där en stund men nej, hjärnan hade bestämt sig för att nu skulle vi vara vakna. Så då gjorde jag frukost istället. Kaffe och tunnbrödmacka och Ipren. 
 
Har tagit det lugnt idag med. Legat i soffan och kollat på Hela Englad bakar. Jo, jag fick till tv-n till slut. Och internet, det var ju båda som krånglade. Chattade ett par gånger med Telia som tyckte det såg ut som det var vår utrustning det var fel på. Jag skulle kolla att routern satt i förstajacket, resetta routern, koppla ur eventuell kringutrusning. Den enda kringutrustning vi har är fasta telefonen. Jag tänkte att den kanske är trasig, den har några år på nacken och har åkt i golvet ett antal gånger. När jag skulle dra ur den upptäckte jag att det faktiskt satt en förlängning i jacket. Det har jag inte tänkt på. Varför har vi kvar den? Den används ju inte. Jag tog bort både den och telefonen och satte i routern igen. När routern kommit igång igen så funkade både tv och internet. Jag pluggade i telefonen och lyfte på luren. Alldeles tyst. Det ÄR alltså fel på telefonen? 
 
 
Eftersom jag inte hade nån annan telefon att testa med så drog jag ur den så länge. Orkade inte med nån mer felsökning. Testade att ringa upp på fasta telefonen. Det gick fram en signal, sen lät det som om nån var ute och gick i snön med telefonen i fickan. Spooky... Är det fel på linjen i alla fall? På kvällen när jag ansåg att jag vågade koppla ur routern igen så testade jag med bara telefonen i jacket. Då funkade den. Jaha? Satte i routern igen och pluggade i telefonen. Nu funkade både internet, tv och fasta telefonen. Problemet löst. Fast jag vet inte hur. Kanske det var den där förlängningen som gjorde att det krånglade. Både tv och internet har varit svajigt i minst en veckas tid. 
 
På eftermiddagen tog jag en liten promenad för att få frisk luft. Tog med mig kameran och gick ner till Gisselgårdskolan för att se hur det gick med förberedelsena inför veteranskotertävlingen imorgon. Hade hört att dom fått köra dit snö på grund av tövädret. Jodå, nog fanns det snö att åka på. En pistmaskin höll just på att jämna till själva banan. Pratade med H och K som var där. H såg min kamera och frågade om jag ville fotografera på tävlingen imorgon. Och det vill jag så klart. Jag hade nog gått ner och fotograferat utan att någon bett mig, det är roligt när det händer saker i byn. Och lite actionbilder på skotrar är ju inte fel. 
 
Efter promenaden blev det soffan en stund igen. Men jag är mycket bättre nu. Hostan har nästan gett sig, huvudvärken ligger bara i bakgrunden. Herman verkar också ha piggnat till, jag såg en skymt av honom nyss. 
Det finns nog hopp om livet ändå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0