Det är mycket nu

Jäkla tur att jag inte jobbar idag. Jag har migrän. Det började igår kväll redan med att jag frös och var jättetrött fast inte så där så jag ville gå och lägga mig. Mer rastlös. Sen kom huvudvärken smygande. Jag duschade och gick och lade mig men efter en stund insåg jag att det är lika bra att jag tar en ipren eller nåt för huvudvärken ökade. Ja, jag borde så klart tagit migränmedicinen på en gång, jag vet! Som vanligt, jag vet! Men jag fick sova hela natten i alla fall. När jag vaknade kände jag att huvudvärken var kvar. Yrsel och illamående när jag steg upp. Jaha.
 
 
Nu har migräntabletterna verkat så nu har huvudvärken dämpats men jag mår fortfarande kass. Vi som ska ha genrep i kyrkan ikväll. Det är konsert på söndag! Och min order skickades idag enligt Indiskas kundservice. Tror ni koftan kommer på fredag? Jag hoppas verkligen det. Jag ångrar att jag inte köpte den när vi var i Sundsvall. Men då var jag hungrig och stressad för att Mannen väntade på mig och kunde inte besluta mig. Dumt. Varför kan inte Indiska ta in extra personal som plockar beställda varor så här innan jul, det gör ju andra postorderföretag? Fast Indiska har ju sina fysiska butiker att sälja i förstås. Dom kanske inte behöver sköta om sin postorderkunder lika väl som rena postorderföretag.
 
 
Idag har jag skickat efter några julklappar åt grabbarna. Hoppas DOM kommer innan jul. Jag känner att jag är lite senfärdig i år. Jag borde satt mig ner för en vecka sen och skickat efter, jag visste ju ungefär vad jag letade efter. Har fixat en present till Mannen också, han fyller ju år på fredag. Och Herman fyller på måndag. Arton år! Han blir myndig, kan ni fatta? Hur gick det till? Man skulle ju vilja ha en speciell present till honom, nåt lite mer symboliskt. 
 
Måste planera fikat till på fredag också. Får väl handla grejer till smörgåstårtan imorgon. Om jag inte ska beställa en? Jag ska fundera. Det är inte billigt att köpa en färdig tårta men det är inte billigt att göra en själv heller. Fast det är rätt kul. 
 
Imorgon ska jag till frissan och bli fin. Just nu är luggen jättelång på ena sidan, frissan sparade ju just den delen förra gången. Igår när jag var på dagis frågade K "vafför har du håjet så däj?" och pekade på min lugg som spretade ut åt höger. Ja det kan man fråga sig. Vi ska till stan också imorgon, på utvecklingssamtal. Om nu Herman piggnar till, han har inte heller mått bra dom senaste dagarna. Usch, vi har inte tid att vara sjuka nu! Vi ska ju fira födelsedagar och jul och sjunga på julkonserter och allt vad vi ska göra.
 
Nu ska jag gräva fram nån lunch. Tack och lov för gårdagens rester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0