Sommar sommar sommar!

Idag är första dagen på länge som jag sitter vid datorn. Jag har liksom haft sommarlov från skrivandet, i det fantastiska vädret som har varit. Och ju längre sen det är jag skrev desto svårare blir det att ta tag i det igen tycker jag. Men nu så, äntligen, sitter jag här. Ja, man kan ju för all del göra det mesta på mobilen i dessa tider men jag har liksom inte haft nån lust till det heller. Men strunt i det, nu kör vi. 
 
Vad har hänt då? 
 
Gårdagen började med huvudvärk men jag satte ändå igång med att städa toan nere och fortsatte med att riva ur stora och lilla skrubben i hallen, för jag var igång och jag var pigg tyckte jag. När allt var utrivet så insåg jag att det här är ingen vanlig huvudvärk, det här är migrän. Elände. Jag kan ju inte lämna allt det här, jag måste göra klart. Och jag hade liksom fortfarande drivet, det var bara huvud och kropp som inte rikigt tyckte om den fysiska ansträngning det innebär att dammsuga (låter högt), klättra på trappstege och skruva i krokar (låter också högt, i alla fall när man har migrän), gå fram och tillbaka med kläder som ska sorteras åt olika håll, krypa in i skrubben och måla. Och JO, jag hade tagit mina migräntabletter så visst var det bättre men jag borde så klart inte ha hållit på så där.
 
 
Jag fick igen det på kvällen då huvudvärken kom tillbaka med nya krafter och jag frös och mådde illa. Tog nya tabletter och en varm dusch, drack mer vatten och gick och lade mig och höll tummarna för att det skulle bli bättre över natten. Det ÄR bättre idag, dock inte helt bra. Därför har jag inte gjort klart i hallen än utan tagit det lugnt. Färgen räckte inte riktigt, jag måste leta fram en skvätt till innan det är klart men det får vänta. Jag har hela dagen på mig. Fast jag skulle nog vilja ha bort verktygslådorna, skruvdragaren och allt det andra från köksön så man kan använda den till andra saker. Baka nåt kanske. Nej, just det, jag skulle ta det lugnt var det ju...
 
 
I onsdags var jag i Sollefteå hela dagen. Skulle lämna in bilen på service och byte av vindruta och fick inte hämta den förrän vid tre. Vad gör man i Sollefteå en hel dag? Ja man kan hälsa på H och dricka kaffe som jag lovat göra - men dom är i Spanien nu så det sket sig. 
 
Gick ner på stan och började dagen med en latte på Café Petter. Medan jag satt där började det regna. Jo, det skulle bli regn, det visste jag, jag var förberedd och hade regnkappan med mig. Till slut ÖSTE det ner. Jaha, kul, kul.
 
Jag avslutade mitt kaffe och gick gatan ner. Gick in på Audio Video för att känna på surfplattor. Har inte köpt nån än men snart så, bara jag har bestämt mig. Gick ut därifrån med ett par trådlösa lurar istället. Jag har saknat mina trådlösa som jag gav bort till Haqvin. Men nu har jag egna!
 
Gick på Lindex och där hängde en blus och ropade på mig. Jag är ju svag för 70-tal, det är bara att inse det. Paisly och långsmalt och liten puff längst ner på ärmen. Kolla! Visst står det Gun på den blusen? Nu fattas bara en långkjol så är looken komplett. Utsvängda jeans har jag ju redan. Kanske måste spara ut mitt hippie-hår igen? Fast jag trivs ju i kort hår. Tror till och med jag hade kort hår när jag var liten på 70-talet. Jaja, jag får fundera på saken.
 
 
Nåväl, det började bli dags för lunch så jag gjorde som jag planerat, jag gick upp till restaurang Nipan. Regnet hällde ner. Mina (utsvängda?) jeans var blöta ända upp till knäna när jag var framme. Upptill var jag blöt inuti regnkappan istället, pga svett. Men maten var god och kaffet satt fint. Sen gick jag till Textilarkivet och kollade in utställningarna där, bland annat en med virkade saker. Jättekul utställning, ni måste gå dit om ni har möjlighet. Hur kan man komma på att man ska virka en skivspelare? Va?
 
Den regniga onsdagen var som sagt den första dagen på väldigt länge då det inte var stekande sol. Ett helt makalöst väder fick vi till slut, efter den kalla sommaren. Vi har ätit och fikat ute på verandan, vi har åkt motorcykel till Höga kusten och ätit skärgårdsbuffé i Norrfällsviken och sett havsörnar i Köpmanholmen. Jag har plockat rödvinbär och kokat saft, jag har cyklat. Jag har fått jobba några dagar också. Så skönt när man bara behöver säga åt barnen att skor och keps räcker när vi ska gå ut. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0