Ursäkternas seger?

Träningen börjar numera klockan åtta på torsdagar. Det var bättre med klockan sju tycker jag. Nu har jag gott om tid efter middagen att hitta på ursäkter för att inte gå. Å andra sidan hinner maten sjunka ordentligt.
 
- Det blir så sent innan jag är hemma igen och har duschat och fikat. (Ja men det blir inte senare i säng än vanligt.)
 
- Jag är trött. (Men träningen gör mig pigg, inte sant?)
 
- Jag har ingen lust. (Va??)
 
- Jag måste göra andra saker. (Näää, dom kan väl vänta?)
 
- Jag har varit borta varenda kväll den här veckan. Jag känner att jag vill vara hemma. (Latmask! Fast det stämmer att jag inte varit hemma.)
 
- Jag har ont i armen. 
 
Jo men det sista är faktist sant. Igår när jag bar hem en (av Mannen) fullpackad julakasse med ved från Lillens så gjorde jag illa tummen och handleden när jag baxade upp handtagen på axeln. Det var tungt trots att veden är löjligt torr. Sen kånkade jag hem denna tunga kasse på ryggen och efteråt har jag haft ont i armen, mest i biceps. Jag har svårt att tro att det är träningsvärk sen måndagens träning som sitter i ännu (och ännu mindre efter latin fusion). Frågan är då om jag ska skippa träningen och låta armen vila? Nu ska vi väl inte bara göra pull ups och armhävningar men ändå. Jag vill inte förvärra skadan. 
 
Ja vi får se. Jag har ännu en liten stund på mig att bestämma mig. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0