Blääää

Blev ingen bakning igår. Jo äppelpaj blev det, med "glasskräm". Det är marsankräm blandad med vispad grädde. Det gjorde alltid mamma när vi åt paj hemma (ja hon gör det kanske än) men jag visste inte att den hade ett namn. Men efter att ha ätit en stor portion av ovanstående blev jag alldeles matt öch trött och var tvungen att lägga mig ner på soffan. Det var nästan så jag somnade när jag kollade på Jamie Olivers "Middag på 30 minuter". Usch vad konstig jag blev. 
 
 
Tog mig i kragen till slut och gick en vända på skogen. Jättejobbigt var det. Har jag så dålig kondis eller håller jag på att bli sjuk? Kollade svamp och bär men plockade bara en deciliter lingon. Dom är inte riktigt mogna än. Men blåbären kan man plocka. Fast jag hittade inte bärplockaren och förresten orkade jag inte idag heller. Har haft huvudvärk som gått upp och ner och ett nästan-illamående. Ingen aptit heller. Tur det var lite barn idag, många som är sjuka nu. Ja, det kan ju vara nåt dom smittat mig med som gör mig så trött och konstig. 
 
Somnade på soffan efter middagen. Jag åt inte ens några pannkakor så dom kan vi inte skylla på den här gången. Fast vi hade klimp i soppan, det kan ju räcka. Mätt blev jag. Fast jag var inte direkt hungrig innan heller. Suck.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0