Sy och sömma

Jag är sugen på att sy nåt åt mig själv nu. Jag har visserligen bara sytt två renodlade halloweenhäxor än och halloween är på fredag men efterfrågan i bekantskapskretsen (läs: bland mina Facebookvänner) verkar inte vara så stor på just den sortens häxa. Nåja, jag har inte lagt ut dom på Jabbo än. Jag tog "produktbilder" häromdagen och ska fixa dom idag. Jag syr som sagt åretrunthäxor och -änglar så jag är egentligen inte beroende av att årstider och högtider skiftar. Julhäxor och påskänglar går också bra!
 
Sen ska dom ju ha namn också. Började på en lista igår med olika namn som skulle kunna passa på en häxa eller en ängel, bland annat vissa blom- och växtnamn. Vad sägs om Gerbera, Lilja, Viola, Scilla, Dalia, Akleja? Den senaste ängeln heter Iris. 
 
 
Sen har vi hon den shabby-chica häxan. Funderar på om hon ska få heta Alma. Hon ser lite ut som en Alma, tycker ni inte det?
 
 
Och så dom två halloweenhäxorna då. Orange och svart och randiga ben. En ska på bal tror jag. Men vad heter hon?
 
 
Den andra ska på halloween-disco. Hon tog med egen discokula. Hon har inte heller fått nåt namn än.
 
 
Jag slängde ut en fråga på Facebook häromdagen om vad häxorna skulle heta men jag fick inget svar. Folk kanske inte törs föreslå nåt längre. Jag brukar vara så kinkig. Mina häxor och änglar har inte vanliga namn som Britt-Marie, Annika eller Clara. Snarare Britta-Maja, Annanika eller Clariola.
 
Hm, det här inlägget skulle ju inte handla om häxor utan om vad jag vill sy åt mig själv. Nå, vi får väl se om jag kan bestämma mig för VAD jag ska sy. Det är ju liksom en förutsättning för att det ska bli nåt över huvud taget. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0