Marknadsanpassning

Igår blev jag äntligen klar med förberedelserna inför julmarknaden. Vilken tur att jag började i tid så jag slapp stå och svettas idag! Ett litet steg varje dag istället för stress i sista minuten, det är melodin det! Så borde man göra varje gång....
 
Jag har satt namnlappar och prislappar på alla änglar och häxor. Namnlapparna är mina visitkort där jag skrivit namnet på figuren på den tomma baksidan. Fick jag med det också. Ibland är man fiffig.
 
Jag har gjort en kort presentation som jag satt i en liten ram att ställa på bordet. Kan vara bra eftersom vi lämnar in våra grejer och inte står där på marknaden i egen hög person och kan förklara vad det är vi håller på med. 
 
Jag har klätt en skiva med tyg och provhängt hela gänget. Det blir jättebra! Nu ska jag komma ihåg att ta med alla saker plus knappnålar.
 
Det är lite skillnad mot förra året då jag i princip bara packade väskan och for dit. Kan hända att man kan locka fler till köp om det är snyggt och informativt. Jag uppskattar i alla fall sånt. Och skivan och "informationstavlan" går ju att använda vid fler tillfällen.
 
Förresten, det blev en ängel mindre att ta med på marknaden. Flinga har redan flugit sin kos. Hon är postad till en mamma som fyller år. Jo, jag vet att jag sa att jag inte skulle sälja några innan marknaden men, you know, shit happens. Det är väl klart jag säljer om nån vill köpa! Men från och med idag får ni gå på marknaden om ni vill ha en julängel eller så får ni vänta till efter marknaden (om det finns några kvar). I vilket fall tycker jag ni ska gå på julmarknaden, det finns mycket fina grejer att köpa där. Och fika. Fika vill ni väl ha?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0