Hakuna matata!

Produktionschefen:
- Är du tokig, ändra modellen NU?? Mitt under produktionen!!
Designern:
- Jo men det blir skitsnyggt, jag lovar!
 
Produktionschefen vänder och går iväg muttrande saker som "den dära är ju inte riktigt klok" och "undrar jag om vi blir klara med leveransen till den 22:a...".
 
 
Denna konversation pågick i mitt inre igår. Fast jag har inte ändrat modellen än, bara funderat på hur jag ska göra. Vi får se om det blir till nästa ängel. Jag blev så begeistrad över metoden att sy Tildadockor så jag känner att jag måste testa om det går. Jag provade på armarna på senaste ängeln och det funkade bra. Nästa steg är kropp och huvud och då måste jag göra om mönstret. Om jag lyckas få till det slipper jag sitta och sy fast huvudet på kroppen. Ett handsytt moment mindre! 
 
Igår när jag var till stan letade jag rätt på en tygaffär jag aldrig varit till förut. Jag har sett den på nätet men aldrig fattat att den finns fysiskt också. Sydilla heter den. Ligger precis bredvid busstorget, i en källarlokal fast det var ordentligt skyltat så det gick faktiskt inte att missa. Och hon hade en massa modetyger, inte bara gardintyger! Hurra! Och vet ni? Jag köpte ett klänningstyg! Smårutigt i grönt! Så nu gäller det att jag lägger manken till när jag syr klänningen så den verkligen PASSAR. Tyget var inte dyrt men jag vill ju inte sy nåt skräp för det. Jag ska börja med att nåla upp mönstret på provdockan så jag ser att storleken passar först och främst.
 
 
Fast allt detta får vänta till efter julmarknaden. Måste sy änglar, måste sy änglar. Köpte ett tyg till det också. Äntligen ett brunt tyg i samma kvalitet som det beiga jag har haft till hud hittills. Ja jag skriver beige. När jag köpte det på Panduro hette det "hudfärgat" men det kan ju vara många färger det. Nu har jag i alla fall två "hudfärger" att välja på. En märkpenna köpte jag också, en sån där "magisk" som bleks och försvinner av sig själv. Jodå, jag tänker testa först om det funkar.....
 
När jag kom till stan igår och skulle kliva ur bilen upptäckte jag att jag hade glömt både mössa och vantar hemma. Meh! Hur är det fatt egentligen? Det är ju vinter! Jag gick ner på stan och funderade om jag skulle härda ut eller om jag skulle köpa mig mössa och vantar nånstans. Äh, jag går in på Indiska och kollar, tänkte jag. Indiska är ju alltid kul. Jodå, där hittade jag ett par svarta vantar med spetskant och visst hade dom mössor också men det jag hittade var DEN HÄR!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0