Granshopping

Behövde inte fixa lunch igår. Vi kom iväg tidigare än planerat så vi åt en sen lunch på Ikea istället.
 
Jag har bestämt mig för att prova deras vegetariska alternativ. Förra gången åt jag vegetarisk chili (med quorn). Den var helt ok fast jag fick lite lite på tallriken tyckte jag. Jag vet inte om han som serverade tyckte jag såg liten ut i maten. Den här gången var det potatisgnocchi med ädelostsås och grönsaker. Lite proteinfattigt tycker jag och lite för lite smak men det var inte äckligt och jag blev mätt. En stund i alla fall. Skulle ha varit större portion den här gången också eller så skulle man haft en bönsallad eller nåt till. Salladen igår bestod av gröna blad och några oranga streck av morötter så den hoppade vi över men jag kunde ju tagit hårdbröd förstås. Nej, skärp er, Ikea, och fixa en bättre sallad! Det är vinter, kör på vitkål och morötter, vetja! Sen kan ni ha som marknadsföringsargument att ni kör med säsongens grönsaker.
 
Vi skulle bland annat köpa en julgran igår. Kom på det i fredags när jag jobbade och någon nämnde ordet "julgran" - jag lovade ju mig själv i fjol vinter att vi skulle köpa plastgran till nästa jul. Hade spanat in granarna på Ikeas hemsida så vi siktade in oss på dom. Men fy så fula dom var! Dom skulle förmodligen se "naturliga" ut men istället såg dom plastiga ut. Inget för oss! Vi for på Rusta istället och köpte en sån där "lurvig" fejkgran. Billigare blev det också. Observera att vi köpte en GRÖN. Det fanns nämligen knallrosa, blåa och svarta granar också. Och julgranskulor med nitar på. Dom köpte vi inte.
 
 
Innan vi for hem for vi på Donken och köpte kaffe. Och varsin McFlurry. Om jag njöt med gott samvete? Jodå, det var jättegott men inte är det väl sånt jag ska äta till vardags egentligen. Jag skyller på att lunchen var för proteinfattig. Och på att det är svårt att motstå frestelser. Vi hann i alla fall hem i god tid innan vi skulle iväg och spela pingis och dansa så några kalorier av glassen svettades vi väl bort på kvällen hoppas jag. I vilket fall var det skitkul att dansa igår. Nu har allihop varit med så pass mycket att K inte behöver förklara stegen innan varje dans så vi hann med två extra låtar igår. Fast hon hade petat in två från förra terminen som jag tror att dom kanske körde förra tisdagen när jag inte var med. Men det gick bra, jag kände igen dom fast det var längesen jag dansade dom. Huvudsaken är inte att det blir rätt utan att det blir svett! Och det blev det.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0