Sista april, första maj och en häxa.

Det var ju första maj igår. Om jag demonstrerade? Nej, jag lät andra sköta det. Jag lockades istället av solskenet och bestämde mig för att gå upp på berget. Första gången i år.
 
Det gick inte. Det låg vindfällda granar som plockepinn överrallt när man kom upp i skogen och man kunde inte gå runt. Jag gick ut på hygget istället och tänkte sätta mig där och fika men det blåste isbitar och jag såg hur snöbyarna drog in över Vättaberget. Nej, jag gick hem och fikade istället. Nästa gång tar jag hygget rätt upp på en gång, där kan det väl ändå inte finnas träd?
  
 
På sista april var vi nere vid skolan och kollade på brasan. Den dagen snöade det också. IHÅLLANDE snöfall skulle jag vilja kalla det för. Men precis lagom till brasan skulle tändas så kikade solen fram genom molnen. Otroligt tjusigt gjort av Moder Natur. Henne kan man lita på!
 
 
Jag har även hunnit sy lite. Har jag berättat att jag fick en riktig "godispåse" av syrran när jag var ner? Hon hade fyndat på Pingstkyrkans loppis. Hon vet vad man ska ge mig i present, hon!
 
 
Igår sydde jag klar den sista beställnigen för den här gången. En häxa som ni får se i helfigur när beställaren fått den. Men en liten tjuvtitt kan ni få. Jo, hon påminner om den vilda ragundahäxan, i alla fall i håret. Jag gillar dom där bouclégarnerna. Idag började jag sy på en skyddsängel. Jag har länge tänk att alla målade och pysslade skyddsänglar ser så milda och snälla ut. Hur ska dom kunna skrämma faran på flykten? Nej, det här blir en skyddsängel som ser ut som hon menar det! 
 
 
Nu ska Haqvin och jag fara på Hammarn och handla. Det blir fredagsmys hos Lillens ikväll med E och H och det är tacos, badtunna och bastu som står på programmet. Det blir trevligt!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0