Saker man kan göra när det regnar

Snön blev regn resten av dagen. Grått och trist. Men då kan man göra saker inne istället.
 
Man kan baka bröd. Havregrynstekakor och fiberbullar blev det, precis som jag skrev igår. Gott och nyttigt (i måttlig mägnd förstås, precis som med allt annat). 
 
 
Men jag vet inte vad det tagit åt bullformarna. Brödet fastnar. Hade samma problem med pizzabullarna. Man vill ju inte lämna en tredjedel av brödet alternativt äta papper. Det här var Icas "stora bullformar" (fast inte tycker jag dom är speciellt stora, rätt normala faktiskt) och vad jag har haft för formar förut vet jag inte, Toppits kanske? Ska se vad som finns på affären. Dom jag har kvar av dom här tänker jag i alla fall slänga i spisen. Man ska väl inte behöva smörja bullformar heller!
 
 
På eftermiddagen satt jag i ateljén en stund. Också perfekt när det regnar. Varmt och ljust och mysigt med regnet strilande utanför. Sydde färdigt den senaste häxan. Bara accessoarerna som fattas. Det är en kökshäxa så jag funderar på vad hon ska ha. Fick en massa bra förslag på Facebook men det ska göras också. Jag kan inte göra kaffepannor, vinflaskor och kastruller, inte i en handvändning i alla fall. Men en visp borde inte vara svår att få till. Ståltråd har jag. Sen har jag lite miniatyrer sen förut, däribland köksredskap i trä. Fast dom är i minsta laget.
 
 
Visst är håret snyggt? Jag tog och repade upp några gamla raggsockor som jag haft liggande. Dom hade så stora hål på hälen så det inte lönade sig att stoppa dom en gång till. Jag har sparat dom just för detta syfte, att få riktigt lockigt dockhår. Nu har jag en stor laddning knallrött och något mindre av grått och rosa. Var ju tvungen att testa på mig själv innan dockan fick det. Snyggt va?
 
 
Det kom ett mail på eftermiddagen, från Jabbo. Jag hade sålt en grej! Yes! Det visade sig vara en av häxorna jag lämnat in på Turistbyrån. Mindre bra. Jag trodde jag hade tagit bort alla dom från Jabbo. Men det löste sig med ett telefonsamtal och en tur på byn. Nu har jag dubbelcheckat och nu ska inga häxor/änglar som befinner sig i andra butiker finnas på Jabbo. Det blir liksom så krångligt annars. Nu ska Yra få flyga ända ner till Torslanda. Jag hoppas att hon kommer att trivas där.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0