Från sagt till gjort är steget stort

Jag ser inte klok ut idag. Jag borde tvätta håret. Jag skulle ha gjort det igår men då badade vi och då blir det så krångligt om jag ska tvätta håret också. Fukten från badet har nu fått mitt hår att locka sig och det står åt alla håll. Men det verkar svårt att ta sig till badrummet och få det gjort. Lång väg dit idag.
 
 
På verandan är stökigt av alla kartonger som borde lämnas till återvinningen. Jo jag SKA göra det idag. Men innan jag börjar lasta in i bilen vill jag veta att jag kan köra den. Den började låta konstigt igår, ett klonkande ljud från vänster framhjul. Mannen var ut och ruskade i hjulen men han tyckte "dom verkade sitta fast". MEN - om konstiga ljud uppstår i bilen en kort tid efter att man bytt till andra däck, då BRUKAR det vara hjulet som är löst. Så jag får väl kolla det idag då, eftersom "vi" inte gjorde det igår. Suck, en typisk "jag måste göra det här men innan jag kan göra det måste jag göra det här"-situation.
 
Ursäkter, ursäkter. Visst, jag vet. Sätt igång bara! Schas!
 
 
 
Dricker kaffe och har ätit en tunnbrödmacka med kaviar och ost. En av mina laster. Fastän jag äter annat till frukost faller jag lätt för en macka till kaffet. Vad ska jag annars äta? Frukt åt jag ju till frukost. Morötter? Nå, man kan väl äta annat än kaviar och ost kanske. Suck. Tips är välkomna. Men dom ska vara enkla.
 
Idag när jag gick in på Platsbanken var där två jobb i Ragunda kommun. TVÅ. För nån vecka sen var det i alla fall tio till. Jag hoppas jag får besked om sommarjobbet snart. POSITIVT besked, tack. Jag ser sååå fram emot att få jobba! Inte bara för pengarnas skull utan för att jag tror att det kan bli roligt.
 
Vilket depparinlägg det här blev. Var är den där balansen som jag tjatar om jämt?
 
 
Tja, jag var och tränade igår. Kände mig stark, kände mig fokuserad! Förvånade mig själv på pullup-stationen. Nu var det inte LITE jag höll emot utan jag hängde kvar med böjda armar en kort stund! Tyvärr är det bara den här veckan kvar på träningen, sen är det slut på terminen. Måndag, torsdag, söndag. Buhuhuuu! Hur ska jag hålla igång träningen i sommar? Jag måste göra upp en plan. 
 
Sydde lite. Skyddsängelidén gick åt pipsvängen så jag började på en ny häxa istället. Eller jag vet inte, den blev inte som jag tänkt mig. Och inte blev den bra heller (det kan ju faktiskt bli bra fast det inte blir som man tänkt). Fast hon är bara kropp och ansikte än. Jag har inte sytt fast kjolen, hon har inte fått nåt hår och inga vingar och inga andra prylar heller så hur vet jag då att hon inte blir bra? Men jag lade undan henne. Hon får vila ett tag. 
 
Kändes inte som några positiva saker det här heller. 
 
Nä, nu ska jag gå ut och kolla hjulet på bilen så jag kan lasta kartonger. Håret får vara så länge. Det finns mössor.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0