Knepig dag

Nu har jag gjort det. Jag har beställt vävda band att märka mina sydda alster med. Beställde från minanamnband.se, silvergrå med mörklila text och en liten passande symbol (nej ni får se när dom har kommit!). Jag tänkte att om jag ska sy och sälja så ska det vara PÅ RIKTIGT. Nästa steg är visitkort men det får vänta. Jag har egentligen inte råd med märkbanden heller men kan jag sälja bara två extra änglar/häxor tack vare att nån ser mitt märke så har jag tjänat in dom. Och det är det ju värt. 
 
Hela dagen var trög igår så jag kom inte ut i ateljén förrän vid tretiden på eftermiddagen. Gick trögt att sy också. Beige är verkligen inte min färg. Men hon fick en jeanskjol i alla fall. Frågan är sen om hon verkligen ska ha den beigebruna boahalsduken, det känns som det blir för blekt. Hårfärgen hade jag också problem med. Fastnade till slut för ljust blågrön men innan jag satt fast håret så ångrade jag mig. Det kändes så kyligt. Det var ju påsk och vår jag skulle tänka, inte snö och iskyla. Hon fick vila tills idag istället. Och hörni, ni som läser här (jag vet att ni gör det, ni syns i statistiken) - har ni några förslag på vilken stil hon ska ha? Jag saknar konstskolan. Inte för att jag sydde där men man fick alltid skjuts i sitt skapande av att prata med andra. Kom igång på ett helt annat sätt än när man är hemma, ensam i sin ateljé. 
 
 
Inget flow alls i skapandet alltså och inte i tvätt eller städ heller, inte på hela dagen. Följde med Mannen till Kälarne på eftermiddagen istället för att sitta hemma och tjura. Han skulle köpa tyg så att jag skulle med var ju givet! Även om jag inte har pengar så kan man ju titta, inte sant? Upptäckte att dom har dom fina linnehanddukarna från Ekelund som jag har fått i present av syrran flera år i rad. Den här, "Tall cats" har jag i två ex men det finns andra fina också. Jag har bland annat en med skidåkande tomtar och en med grönsaker, ja det finns jättemånga fina motiv och mönster och färger, allt från diskret linnebeige till sprakande rödorange. Ett tips när ni ska köpa presenter (inte bara till mig...). 
 
 
Idag skiner solen men det var minus 14 imorse när vi klev upp. Hur ska man mana fram vårkänslorna när det är sånt här vinterväder? Fast helt normalt marsväder är det ju, egentligen. Jag får väl lyssna på nån musik så jag kommer igång. Vivaldis "Våren" kanske? 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0