Kalashelg

Temat för denna helg tycks ha varit: Fara och flänga och hälsa på folk och äta.
 
Först tar vi en rapport om fredagens projekt: "naturgodiset". Det blev inte bra. En massa stök och disk och resultatet blev 20 små bollar som smakade, ja, mandel. Mannen tyckte dom såg ut som talgbollar, såna där man hänger ut åt fåglarna. Ja det lät ju gott..... eller inte. Nej, för mycket jobb och för litet resultat. Jag kan lika gärna äta mandel direkt ur påsen. Jag packade ihop "projekt naturgodis" så fort jag förmådde. In med nötter och torkad frukt i skafferiet igen och in med disken i maskinen. 
 
 
Ägnade eftermiddagen till att sy färdigt en häxa. En blond vårsprallig trollpacka i kortkort kjol. Fast hon har tjockstrumpan på och en lång halsduk virad runt halsen så hon inte ska frysa. Jag tror hon heter Rosamunda. Började på en ny också. Den här gången ska det INTE bli en rosa eller lila har jag bestämt...... Ja vi får väl se hur det går......
 
 
Lördagen började med att jag upptäckte att U fyllde 50 år. Det måste ju firas! Jag måste åka dit. Och present hade jag ju. Tavlan med Rödluvan och vargen så klart. Den som han sneglat på så många gånger. Så jag slog in den, for och köpte blommor och så iväg till Stugun. Där var det gamla kolleger och det var kaffe och smörgåstårta. Väldigt trevligt att träffa alla. Och succé med presenten!
 
På kvällen var vi bortbjudna till Lillens. Kändes lite avigt att bli bortbjuden till sitt eget hus men det var väldigt trevligt. Vi åt surströmming med specialsnaps till och sen fick vi panna cotta till efterrätt. En riktig skrattfest var det, det var längesen jag garvat så mycket. Blev väl inte så väldigt sent men vi hade hunnit bli ganska glada i hatten och söndagen blev seg. 
 
 
Mitt på dagen var jag bjuden på klädparty på Plassen. Första gången jag varit på Me&I-party fast jag har ju sett kläderna på andra (och på Tradera). Riktigt mysiga kläder till barnen och även till mammorna (tror inte dom hade några herrkläder....). Jag beställde ett par "magic knickers", vilket jag nu i efterhand tycker låter som nån slags håll-in-trosor, men det är ett par mjukisbrallor i knickerslängd. Jag har pengar som jag fick när jag fyllde år, jag vill ju gärna använda dom till nåt åt mig själv (inte mjölk till familjen) och jag har saknat korta mjukisbrallor att ha på sommaren. Tyvärr fanns det bara svarta men ok, det funkar ju till allt det med. Det blev även riktigt gofika där. Vi fick morotskaka och filkaka. Mmumms! 
 
På kvällen firade vi farmor som fyller år idag egentligen. Ja det blev ju tårta då med så klart. Prinsesstårta denna gång. Nu är det måndag och åter till allvaret. Man kan inte leva på tårtor och kakor allenast (men kanske på surströmming?). 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0